We wtorek na krakowskim lotnisku obsłużony został 5-milionowy pasażer od początku tego roku.
W 2017 roku próg pięciu milionów pasażerów został przekroczony 9 listopada i był to wówczas rekord krakowskiego lotniska, równoznaczny z 16-procentowym wzrostem liczby pasażerów w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku.
W kolejnym roku pułap pięciu milionów został osiągnięty wcześniej, 28 września, a w całym roku obsłużono 6,8 mln pasażerów. Rok 2019 przyniósł najwyższe wyniki w historii, z łączną liczbą obsłużonych pasażerów na poziomie 8,4 mln.
Lata pandemii przyniosły krach i pożegnanie z ciągłym, szybkim wzrostem. W roku 2020 krakowskie lotnisko osiągnęło jedynie 2,6 mln pasażerów, a rok 2021 – ponad 3 mln.
W tym roku lotnisko stopniowo odbudowuje swoją pozycję. Kolejne miesięczne wyniki są jeszcze o kilka procent niższe, niż w roku 2019, ale okres przestoju już minął. We wtorek 13 września na Kraków Airport został obsłużony 5-milionowy pasażer.
– Wakacje na krakowskim lotnisku jeszcze się nie skończyły. Pasażerowie nadal mogą korzystać z letniej siatki połączeń. Wraz z przewoźnikami i całą drużyną Kraków Airport intensywnie pracujemy nad jesienno-zimową ofertą dla naszych pasażerów. Mamy nadzieję, że kolejne miesiące przyniosą wzmożony ruch turystyczny także w sferze biznesowej, a turyści odwiedzający Kraków i Małopolskę nadal wzmacniać będą potencjał naszego regonu – powiedział Radosław Włoszek prezes zarządu Kraków Airport.