Będzie przebudowa „zakopianki”. Do likwidacji trzy skrzyżowania

GDDKiA szuka firmy, która opracuje studium techniczno-ekonomiczne dla rozbudowy drogi krajowej nr 7 na odcinku czterech kilometrów w Głogoczowie.

W ciągu ostatnich pięciu lat ruch na „zakopiance” pomiędzy Krakowem i Głogoczowem wzrósł o 29%. Na odcinku Kraków-Mogilany wynosi już ponad 57 tys. pojazdów średnio na dobę, a dalej do Głogoczowa 52 tys. Na wzrost ruchu lokalnego duży wpływ ma rozwój budownictwa jednorodzinnego na południe od Krakowa i lokalizacja firm przy popularnej „zakopiance”.

Od wielu lat obserwowana jest pod tym względem tendencja wzrostowa. Od 2017 r. funkcjonują dwie kładki dla pieszych, które znacznie poprawiły bezpieczeństwo mieszkańców, jednak przebudowa skrzyżowań uwzględniająca wzrost natężenia ruchu jest już konieczna.

Poprawa bezpieczeństwa

– Głównym celem przebudowy jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ma ona nastąpić poprzez likwidację miejsc niebezpiecznych jakimi są trzy kolizyjne skrzyżowania drogi krajowej nr 7 oraz przejść dla pieszych przez tą drogę – wyjaśnia Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Podkreśla, że zakładana jest likwidacja zjazdów i budowa dodatkowych jezdni w celu zapewnienia obsługi terenów przyległych. Ma to poprawić przepustowość i bezpieczeństwo na DK7, ponieważ ruch tranzytowy zostanie odseparowany od ruchu lokalnego. Nastąpi korekta nienormatywnego łuku i tym samym poprawiona zostanie geometria drogi krajowej. Powstaną dodatkowe pasy ruchu dla skręcających na skrzyżowaniach w prawo.

Czas na opracowania

Zadanie zostało podzielone na trzy etapy. Teraz drogowcy szukają wykonawcy pierwszej oraz drugiej części. Zwycięska firma będzie miała 35 miesięcy na stworzenie opracowania. Jeśli inwestycja będzie wymagała zdobycia decyzji środowiskowej to ten termin zostanie przedłużony o sześć miesięcy.

News will be here