Blacha na nowym przystanku. Czy to końcowy efekt? [ZDJĘCIA]

fot. PKP PLK

Na budowanym przystanku kolejowym Kraków Grzegórzki wykonawca montuje zadaszenie wiaty. Wykorzystana blacha wywołała wiele komentarzy.

Przystanek powstaje tuż przy Hali Targowej. Z 200-metrowych peronów zlokalizowanych przy zewnętrznych torach będą korzystać pasażerowie kolei aglomeracyjnej. Będą z nich mogli zejść lub zjechać windą w stronę ulic Dietla i Grzegórzeckiej lub zejść schodami w stronę ulicy Miodowej.

W projekcie przewidziane są obejmujące niemal całą długość peronu wiaty. Budowa po stronie Grzegórzek jest już zaawansowana, a w ostatnim czasie pojawiło się wypełnienie pomiędzy stalowym szkieletem zadaszenia. Zamontowana blacha wywołała wiele krytycznych komentarzy w mediach społecznościowych.

To wewnętrzna część

Czy tak będzie wyglądał przystanek na Grzegórzkach? – pytamy Piotra Hamarnika z PKP Polskich Linii Kolejowych SA. – Nie, widoczna na obecnym etapie budowy blacha trapezowa to wewnętrzna część konstrukcji ścian i zadaszenia. Zarówno z jednej, jak i z drugiej strony będzie ona obłożona dodatkowym materiałem i będzie wyglądać zupełnie inaczej niż teraz – przekonuje przedstawiciel spółki.

Jak mówi, od wewnątrz ma się pojawić aluminiowe wykończenie w jasnoszarej barwie. Z zewnątrz wiata ma mieć ciemniejszy kolor.

Nie było zmian

Jak zapewnia Piotr Hamarnik, w tej kwestii nie były wprowadzane zmiany w projekcie i nigdy nie zakładał on, by wiata była w pełni przeszklona. – Od samego początku w projekcie, który otrzymał od nas wykonawca, były przewidziane takie wiaty, z przewidzianym miejscem na okna – stwierdza.

– Projekt został zaakceptowany przez konserwatora zabytków na etapie przygotowania inwestycji. Wykonawca po rozpoczęciu prac wprowadził jeszcze drobne zmiany, m.in. dotyczące kolorystyki i były one opiniowane przez plastyka miasta – dodaje przedstawiciel PLK.

Przystanek Kraków Grzegórzki powstaje w ramach modernizacji krakowskiej linii średnicowej. PLK dobudowują dodatkowe tory pomiędzy Krakowem Głównym, a Krakowem Płaszowem. To właśnie przy nich zlokalizowane będą perony. Na przystanku zatrzymają się pociągi jadące od strony Tarnowa, Wieliczki, Oświęcimia, Skawiny, Miechowa, czy krakowskiego lotniska. Budowa obiektu zakończy się na przełomie 2022 i 2023 roku. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Stare Miasto Grzegórzki
News will be here