Pod koniec tygodnia GDDKiA zaczyna prace przy budowie podpory kładki dla pieszych na zakopiance w Mogilanach. Ograniczenia w ruchu zostaną wprowadzone już w środę.
Jak informuje Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpora powstanie na środku drogi, w pasie rozdziału między jezdniami. – W tym miejscu będzie pracować palownica, która będzie wiercić pale w gruncie. Powstaną tutaj dwa pale, każdy będzie miał głębokość 10 m. Na tych palach będzie osadzona środkowa podpora kładki – tłumaczy.
Ograniczenia w ruchu
Z uwagi na potrzebę pomalowania nowego oznakowania i ustawienia barier, kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami już w środę.
– W okolicy budowanej kładki wprowadzimy ograniczenie prędkości do 40 km/h. Ruch na dwóch pasach w obu kierunkach będzie utrzymany. Na obu jezdniach pasy ruchu zostaną przesunięte nieco w prawo, żeby zrobić na środku drogi miejsce dla palownicy. Lewy pas zostanie zwężony do 2,5 m szerokości, a prawy do 3 m. Przesuniemy też ścieżkę, którą chodzą piesi wzdłuż zakopianki – mówi Kacper Michna.
Kładka
Nowe przejście dla pieszych nad Zakopianką budowane jest w południowej części Mogilan, w okolicy przystanku autobusowego Włosań. Połączone zostaną ul. Żary i św. Rity, co zapewni bezpieczną komunikację między dwiema stronami DK7, dzięki czemu możliwe będzie zlikwidowanie zwykłego przejścia naziemnego.
Kładka zostanie zbudowana na trzech podporach – dwie będą po obu stronach Zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 40 m długości i będzie biec 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind. Koszt inwestycji to 6 mln zł. Prace mają się zakończyć w listopadzie tego roku.