Na ulicy Opolskiej trwają przygotowania do rozpoczęcia budowy linii tramwajowej na Górkę Narodową. By autobusy nie utknęły w korkach związanych z planowanymi zwężeniami, wyznaczane są dla nich długie odcinki buspasów.
Jak już zapowiadaliśmy, w pierwszym etapie prac na ulicy Opolskiej kierowcy muszą liczyć się ze zwężeniami obydwu jezdni z trzech do dwóch pasów, na odcinku pomiędzy ulicami Pleszowską i Wyki.
Na razie trwa przygotowywanie nowej organizacji ruchu związane np. z przygotowywaniem miejsca pod nowe przystanki, ale od czwartku mają już się rozpocząć właściwe prace przy inwestycji.
Urzędnicy nie kryją, że korki będą nieuniknione, a w kolejnych etapach prac będzie tylko trudniej. Całe skrzyżowanie ulicy Opolskiej z nową drogą i linią tramwajową trzeba będzie zbudować od nowa – ulica Opolska zostanie poprowadzona w tunelu, a linia tramwajowa i nowa droga – górą.
Dlatego, by w ten sposób nie zablokować również przejazdu komunikacji miejskiej, autobusy pojadą buspasami. – Buspasy będą uruchomione od al. 29 Listopada do ulicy Pleszowskiej, a w drugim kierunku od ul. Mehoffera do wysokości ul. Wyki – zapowiada Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich, odpowiedzialnego za budowę linii tramwajowej. W praktyce więc buspasy pozwolą autobusom dojechać sprawnie do miejsca zwężenia.
AKTUALIZACJA: Według informacji przekazanych przez ZIM, wprowadzony został również zakaz parkowania na ulicy Nad Sudołem. Ma to związek ze skierowaniem na tę ulicę ruchu rowerowego z ulicy Opolskiej.
Taka organizacja ruchu ma obowiązywać do odwołania.