Eurowizja Junior. Ile miasto zapłaciło za reklamę?

Widzowie z różnych krajów mogli zobaczyć reklamę naszego miasta na początku programu

Reklama Krakowa została wyemitowana na początku tegorocznego Konkursu Piosenki Eurowizji dla Dzieci.

Eurowizja Junior według pierwszych planów miała zostać zorganizowana pod Wawelem. Ostatecznie Europejska Unia Nadawców i Telewizja Polska zdecydowały, że wydarzenie odbędzie się w Warszawie.

Więcej >>> Prezydent Krakowa zerwał współpracę z TVP. Nie będzie Eurowizji Junior

Pomimo tego, „krakowskiego” akcentu nie zabrakło. Chodzi o reklamę naszego miasta, która została wyemitowana na początku programu.

TVP przygotowała materiał „w formie wizytówki naszego miasta” z udziałem krakowianki Viki Gabor, zwyciężczyni ubiegłorocznej edycji Konkursu Piosenki Eurowizji dla Dzieci. Wokalistce towarzyszyły dzieci z tanecznej szkoły Egurrola Dance Studio. Sceny nagrywano na Rynku Głównym, w okolicach Zamku Królewskiego na Wawelu i kładki o. Bernatka.

– Materiały związane z tegoroczną edycją Eurowizji Junior, w tym wizytówka Krakowa, pojawiły się także w kanałach internetowych, w tym w mediach społecznościowych. Ponadto zdjęcia z Krakowa oraz logotyp miasta pojawią się w księdze Eurowizji. Koszt udziału miasta w tym projekcie to 35 000 zł – mówi Dariusz Nowak, rzecznik krakowskiego magistratu.

„Obecność Krakowa jest cenna”

Nowak zaznacza, że miasto nadal dba o to, by istnieć w świadomości turystów, zwłaszcza teraz, gdy możliwości podróżowania są ograniczone.

– Między innymi z tego powodu obecność Krakowa w transmisji o międzynarodowym zasięgu jest bardzo cenna. Dlatego miasto podjęło decyzję o współpracy z TVP przy przygotowaniu tegorocznej edycji Eurowizji Junior – przyznaje. – Zadbaliśmy o to, by Kraków został szczególnie wyróżniony: wizytówka pojawiła się na początku programu.

Reklama była emitowana na antenie TVP dwa razy – 23 i 29 listopada: w TVP1, TVP VOD, TVP ABC i TVP Polonia (1,5 minuty).

Według danych TVP, materiał o Krakowie wyemitowany podczas finału konkursu oglądało 4,5 mln widzów z 12 krajów, m.in. Francji, Hiszpanii, Gruzji, Niemiec czy Malty.

W tym roku wydarzenie miało inną formę niż w poprzednich latach. Koncert finałowy był co prawda transmitowany na żywo ze stolicy, ale młodzi twórcy swoje piosenki zaprezentowali w studiu każdego z uczestniczących w konkursie krajów.

Polskę reprezentowała Ala Tracz z piosenką „I’ll be standing”. W tym roku w konkursie zwyciężyła Francja. Valentina z piosenką „J’imagine” zdobyła łącznie 200 punktów od jury i widzów.

Polska dwukrotnie zwyciężyła w Eurowizji Junior. W 2018 roku nasz kraj reprezentowała Roksana Węgiel, a w 2019 roku Viki Gabor.