Jak objechać zamknięty most Grunwaldzki

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

W sobotę oficjalnie rozpoczął się remont mostu w centrum Krakowa. Prace potrwają 10 miesięcy.

Most, który został otwarty w 1972 roku, zostanie odnowiony. Przez następne siedem miesięcy nie będą mogli z niego korzystać kierowcy, a przez około pięć i pół miesiąca – tramwaje. Przeprawa będzie dostępna jedynie dla pieszych i rowerzystów – w pierwszym etapie prac od strony Wawelu, a w drugim od strony Skałki.

Objazd mostu Grunwaldzkiego

Magistrat podaje, że najlepiej objechać most trzecią obwodnicą, czyli aleją Powstańców Śląskich i ul. Powstańców Wielkopolskich.

– Aby to rozwiązanie było funkcjonalne, konieczna była modyfikacja sygnalizacji świetlnej na rondzie Grunwaldzkim, na rondzie Matecznego oraz w rejonie przystanku „Korona”. Z kolei sygnalizacja na ul. Stradomskiej, Dietla i Krakowskiej została wyłączona – tłumaczy urząd miasta.

Natomiast samochody, które będą wjeżdżać do Krakowa od północy, będą kierowane na ul. Wita Stwosza, Lubomirskiego i dalej w kierunku rond: Mogilskiego i Grzegórzeckiego.

Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć

Jak pojadą tramwaje i autobusy?

Przy centrum kongresowym powstał przystanek, który obsłuży tramwaje jadące z Czerwonych Maków czy Borku Fałęckiego. Ten jedna zacznie funkcjonować dopiero w poniedziałek. Linia tramwajowa będzie prowadziła od ul. Kapelanka, przez ul. Monte Cassino do Centrum Kongresowego ICE Kraków.

– Z ul. Dietla tramwaje zostały przekierowane na ul. Krakowską. Dodatkowo na ul. Dietla, przed mostem, została wprowadzona możliwość zawracania dla pojazdów, które nie będą mogły kontynuować jazdy w kierunku Kazimierza z powodu zamknięcia mostu – informuje magistrat.

Jak czytamy w komunikacie, remont oznacza, że ruch tramwajowy i autobusowy będzie musiał być skierowany przez ul. Kalwaryjską/Limanowskiego do ul. Krakowskiej/Starowiślnej, gdzie linie powrócą na swoje stałe trasy.

– W ramach prowadzonych prac została wprowadzona komunikacja zastępcza. Linia tramwajowa kursuje z „Czerwonych Maków P+R” do „Ronda Grunwaldzkiego”, natomiast linia autobusowa z Łagiewnik przez rondo Grunwaldzkie do pętli na Powiślu – „Nowy Świat”. Podczas prowadzonych prac, aby zachować dostęp do przystanku „Orzeszkowa”, powstała linia nr 784 jako wydłużenie trasy przejazdu autobusu nr 184 – podaje miasto.

Historia

Za projekt mostu odpowiadało trio inżynierów: Stefan Filipiuk, Andrzej Topolewicz i Józef Malinowski z pracowni „Transprojekt”. Sama budowa trwała cztery lata. W 1973 przez most przejechał pierwszy tramwaj, a sześć lat później została zbudowana linia do Łagiewnik.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Stare Miasto Dębniki