Jedyny punkt sprzedaży biletów zamknięty. Pracownik zakażony koronawirusem

Kolejka przed punktem sprzedaży biletów, zdjęcie archiwalne fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Punkt sprzedaży biletów przy ul. Podwale jest zamknięty do odwołania. Jak poinformowało MPK, powodem jest potwierdzenie zakażenia koronawirusem u jednego z pracowników.

To był jedyny działający punkt sprzedaży biletów. MPK zdecydowało o ich zamknięciu uzasadniając to właśnie dużą liczbą zakażeń – co spowodowało falę krytyki. – Nie zamykaliśmy punktów ze złośliwości, tylko z powodu tego, że mamy okres pandemii i powinniśmy w maksymalny sposób ograniczać kontakty. Przypadek z ul. Podwale jest tylko potwierdzeniem – komentuje Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK.

Teraz punkt musi zostać poddany dezynfekcji. Trwa również postępowanie prowadzone ze służbami sanitarnymi, którego celem jest określenie kontaktów zarażonej osoby z innymi pracownikami punktu. MPK zapowiada, że będzie starało się otworzyć punkt jak najszybciej, ale na pewno nie stanie się to dziś.

Równocześnie przewoźnik przypomina, że zdecydowaną większość spraw da się załatwić bez osobistej wizyty w punkcie:

- osoby, które nie będą w stanie przedłużyć uprawnień Karty Krakowskiej z tytułu płacenia podatków w Krakowie i będą zmuszone kupić droższy bilet, są proszone o zgłoszenie tego faktu na adres reklamacje@kkm.krakow.pl. Po otwarciu PSB otrzymają zwrot wydanych dodatkowo środków, po dopełnieniu procedury potwierdzenia płacenia podatku w Krakowie i okazaniu np. pierwszej strony PIT.

- osoby posiadające bilety okresowe zapisane na nośniku plastikowym mogą zwrócić bilet wysyłając kartę plastikową drogą pocztową (najlepiej listem poleconym) na adres: MPK SA w Krakowie, ul. J. Brożka 3, 30-347 Kraków. Ważne, aby pamiętać o jednoczesnym wysłaniu informacji o numerze rachunku bankowego, na który mają zostać przelane pieniądze i adresu, na który ma zostać odesłana karta

- wnioski o wydanie uprawnień Karty Krakowskiej można wypełnić przez Internet - na stronie www.kk.krakow.pl

- osoby, które potrzebują uzyskać fakturę za zakupiony bilet mogą to zrobić przez internet – wystarczy wysłać taki wniosek na adres fakturyPSB@mpk.krakow.pl

- na wymianę biletów papierowych z nieaktualnej taryfy na nowe bilety jest jeszcze bardzo dużo czasu – można to zrobić do końca lipca 2021 roku.

- bilety okresowe można kupić za pośrednictwem stron internetowych: https://m.kkm.krakow.pl oraz https://ebilet.kkm.krakow.pl

- W sprawach związanymi z biletami MPK prosi o kontakt telefoniczny lub mailowy:

Infolinia MPK SA w Krakowie – 12 19 150
Infolinia Karty Krakowskiej – 12 254 14 00 – czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 20.00
Reklamacje – reklamacje@kkm.krakow.pl

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Stare Miasto