Live Music Festival już bez Coca-Coli

Po ośmiu edycjach Coke Live Music Festival, sponsor tytularny Coca-Cola nie zamierza dalej wspierać dwudniowej imprezy muzycznej organizowanej przez Alter Art. Zarówno Coca-Cola Polska jak i Alter Art nie chcą zdradzać szczegółów końca współpracy.

Festiwal, który w zeszłym roku odwiedziło ponad 40 tysięcy osób, nie zostanie na lodzie. – W lutym poznamy nowego partnera festiwalu i szczegóły tegorocznej edycji – powiedziała nam Małgorzata Kłos z Alter Art.

Nie ustają też spekulacje, dlaczego gigant ze Stanów Zjednoczonych nie będzie już sponsorował festiwalu. – W związku z wygaśnięciem umowy sponsoringu nominalnego festiwalu muzycznego Coke Live Music Festival, firma Coca-Cola podjęła decyzję o nie kontynuowaniu powyższych działań sponsoringowych – stwierdziła Joanna Grabowska z Coca-Cola Poland. To wersja oficjalna. Jednak głównym powodem jest tajemniczo brzmiąca „zmiana koncepcji działań marketingowych w zakresie propagowanych wydarzeń muzycznych”. O co może chodzić?

Czytaj też: CLMF 2013: Brodka przegoniła deszcz

Można się domyślać, że ta zmiana koncepcji to zwrot ku artystom mniej znanym, poza mainstreamem. Świadczyć o tym może projekt „52 Songs of happiness”. Chodzi w nim o to, aby wypromować w ciągu roku 52 nieznanych dotąd twórców. Do projektu może zgłosić się każdy – wystarczy skomponować utwór dla Coca-Cola Company, a ten będzie miał szansę dotrzeć do milionowej publiczności poprzez aplikacje oraz strony powiązane z koncernem. Tym samym twórca (bez ograniczeń gatunkowych) ma szansę na światową popularność. Projekt ruszył w lecie 2013 roku.