Nowym wiaduktem przejedziemy z os. Piastów do Batowic

Obecnie ruch przebiega przez stary wiadukt, który jest zniszczony i wąski

Już w przyszłym roku na granicy Krakowa i gminy Zielonki powstanie nowy wiadukt nad torami kolejowymi. Ma on rozwiązać problemy komunikacyjne w tym rejonie i przejąć ruch z obecnego obiektu, który jest wąski i zniszczony. W ramach osobnej inwestycji miasto chce tam też zbudować przystanek kolejowy i parking P&R.

Nowy wiadukt powstanie dokładnie na przedłużeniu ulicy Piasta Kołodzieja. Znajdzie się więc pomiędzy dwoma obecnymi wiaduktami, z których żaden nie spełnia swojej roli. Ten po zachodniej stronie jest na tyle wąski, że ruch odbywa się tam wahadłowo, mimo że stanowi połączenie Krakowa z wieloma miejscowościami, w tym Batowicami, Raciborowicami czy Zastowem. Jego nawierzchnia i ogólny stan techniczny pozostawia wiele do życzenia. Po wschodniej stronie jest jeszcze mniejszy wiadukt, który już dawno został wyłączony z ruchu samochodowego i w praktyce stał się kładką pieszo-rowerową.

Sytuacja ma się zmienić już pod koniec przyszłego roku. Z ulicy Piasta Kołodzieja wjedziemy na duże turbinowe rondo w miejscu skrzyżowania z ulicą Powstańców, a z niego na 60-metrowy wiadukt, z dwiema jezdniami w każdą stronę i ciągami pieszo-rowerowymi po obydwu stronach. Za torami znajdzie się drugie rondo, które wyprowadzi ruch wzdłuż torów, w stronę istniejącej drogi do Batowic. Na połączeniu z nią powstanie trzecie rondo. Wzdłuż drogi zostaną utworzone chodniki i drogi dla rowerów.

Umowa podpisana

We wtorek podpisana została umowa partnerska w sprawie przygotowania inwestycji. Oprócz prezydenta Jacka Machrowskiego i wójta gminy Zielonki Bogusława Króla podpisali ją przedstawiciele powiatu krakowskiego. To Zielonki przejmą na siebie przeprowadzenie prac, ale Kraków dokłada się kwotą ok. 7 mln złotych. Łącznie wszystkie prace będą kosztować ponad 18 milionów, z czego prawie 6 będzie pochodzić z funduszy europejskich.

– Chcemy w drugiej połowie roku ogłosić przetarg na wykonanie prac. Tak żeby do końca 2018 roku inwestycja była zakończona – zapowiedział Bogusław Król, wójt gminy Zielonki.

Skupisko inwestycji

Okolica, która dziś może wyglądać niepozornie, stanie się w najbliższych latach miejscem dużych komunikacyjnych inwestycji. Nowy wiadukt w zamierzeniu będzie stanowił połączenie z północną obwodnicą Krakowa, która będzie przebiegać w najbliższym sąsiedztwie – jej węzeł będzie zlokalizowany w rejonie obecnej drogi do Batowic.

Co więcej, miasto przygotowuje się do budowy w tym miejscu dużego węzła przesiadkowego. Powstanie tam przystanek kolei aglomeracyjnej, a przy nim – parking Park&Ride. W planie jest też pętla tramwajowo-autobusowa – istniejąca linia do os. Piastów ma zostać przedłużona.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Mistrzejowice
News will be here