Zarząd Inwestycji Miejskich szuka firmy, która przygotuje koncepcję drogi łączącej os. Kliny z nowym przystankiem kolejowym Kraków Opatkowice, wraz z pętlą autobusową i parkingiem.
Przystanek Kraków Opatkowice powstał od zera w ramach niedawnej modernizacji linii kolejowej do Skawiny. Pasażerowie mogą z niego korzystać od czerwca ubiegłego roku, przy czym oferta kolei na tej trasie nie osiągnęła jeszcze docelowej skali, ze względu na prace prowadzone w centrum miasta. Można się jednak spodziewać, że po zakończeniu modernizacji linii średnicowej połączenia Krakowa ze Skawiną zyska popularność wśród pasażerów.
Mieszkańcy położonych już za autostradą A4 Opatkowic są w stanie dojechać pociągiem do Krakowa Głównego w czasie krótszym niż 20 minut. Na budowie przystanku kolejowego mogliby również zyskać mieszkańcy rozbudowującego się intensywnie rejonu os. Kliny, ale na tym odcinku brakuje odpowiedniego połączenia.
Którędy droga?
Zarząd Inwestycji Miejskich rozpisał kilka dni temu przetarg na koncepcję nowej drogi, która umożliwiłaby dojazd z os. Kliny do przystanku kolejowego. Oprócz niej ma powstać także pętla autobusowa i parking Park&Ride.
Projektanci mają przygotować przynajmniej trzy warianty rozwiązań. Według specyfikacji przetargowej, nowa droga miałaby się rozpoczynać w rejonie ul. Biskupa Albina Małysiaka i prowadzić przez rondo łączące ulice Komuny Paryskiej i Bartla. Po północnej stronie linii kolejowej, a więc od strony os. Kliny, planowany jest parking P&R. Przy przystanku ma powstać pętla autobusowa z punktem socjalnym, a dodatkowo w rejonie wspomnianego ronda projektanci mają przewidzieć rezerwę terenu pod planowaną pętlę tramwajowo-autobusową.
Droga będzie miała łącznie ok. 1,6 km długości, z jednym pasem ruchu w każdą stronę. Wzdłuż niej powstanie też infrastruktura piesza i rowerowa.
Trzy etapy
Otwarcie ofert jest planowane na 31 maja. Na wykonanie wszystkich prac firma projektowa będzie miała 16 miesięcy, przy czym będą one podzielone na etapy. Najpierw trzeba będzie opracować koncepcję i przygotować materiały potrzebne do uzyskania decyzji środowiskowej dla wybranego wariantu, później uzyskać taką decyzję, a następnie opracować program funkcjonalno-użytkowy.