Osiem ofert na budowę S7. Najdroższa na kwotę ponad miliarda złotych

S7 | Archiwum fot. GDDKiA

Osiem ofert otrzymał krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na zaprojektowanie i wybudowanie odcinka S7 od granicy z województwem świętokrzyskim do węzła Miechów.

Najniższą ofertę na kwotę prawie 753 mln złotych złożyła firma Intercor, nieco drożej swoje usługi wyceniła chińska firma China State Construction Engineering (779 mln złotych). Najwięcej pieniędzy, bo aż 1,05 mld zł chciałaby otrzymać firma Budimex.

Jak informuje Iwona Mikrut, rzeczniczka prasowa krakowskiego oddziału GDDKiA teraz rozpocznie się sprawdzanie ofert, m. in. pod kątem formalnym i prawnym, by wyłonić najkorzystniejszą.

Planowany odcinek drogi ekspresowej S7 na odcinku Moczydło (granica z woj. świętokrzyskim) do węzła Miechów ma mieć prawie 19 kilometrów długości. Będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, z rezerwą na trzeci pas.

Powstaną także dwa węzły drogowe i 24 obiekty inżynierskie, w tym estakada o długości ponad 600 m, która będzie pełniła także funkcje przejścia dla zwierząt. Estakada ta powstanie na granicy miejscowości Małoszów i Giebułtów w gminie Książ Wielki.

Termin realizacji robót

Zgodnie z wymaganiami przetargowymi prace projektowe i roboty, wraz z uzyskaniem wszystkich niezbędnych pozwoleń powinny zakończyć się w terminie nie dłuższym niż 34 miesiące od daty zawarcia umowy (z wyjątkiem miesięcy zimowych na czas budowy od 15 grudnia do 15 marca).