Place zabaw znów otwarte? Jest jedno „ale”

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Według informacji podanych przez RMF, w przygotowywanym przez rząd rozporządzeniu znajdzie się zapis, dzięki któremu od najbliższej soboty będą mogły zostać otwarte place zabaw.

Dziennikarze stacji podają, że przed wejściem na plac zabaw powinniśmy się upewnić, czy da się zapewnić dwumetrowy odstęp od innych dzieci. Natomiast właściciel placu zabaw powinien dbać o stałą dezynfekcję znajdujących się na placach urządzeń.

Czy uda się takie założenia wprowadzić w praktyce? Zapytaliśmy o to w Zarządzie Zieleni Miejskiej, który opiekuje się należącymi do miasta placami zabaw. Jest ich łącznie 244.

Dezynfekcja jest nierealna

– Jesteśmy gotowi do otwarcia placów zabaw, były one przez cały czas epidemii na bieżąco utrzymywane. Żal było patrzeć, że stoją zamknięte – deklaruje Łukasz Pawlik, zastępca dyrektora ZZM. Zastrzega jednak, że wiele będzie zależało od tego, jak w szczegółach będą wyglądały obowiązki zarządcy takiego placu.

– Jeżeli wejdą zapisy dotyczące obowiązku dezynfekcji urządzeń, będzie bardzo trudno wprowadzić je w życie – ocenia wiceszef miejskiej jednostki. Jak mówi, problemów jest kilka. I nie chodzi tylko o to, że duża liczba placów zabaw, w połączeniu z dużymi rozmiarami części z nich, oznaczałaby ogromne koszty utrzymania. Problemem jest też to, że środki dezynfekcyjne są na bazie alkoholu, a na placach zabaw jest sporo zieleni, która by tego nie przeżyła. Alkohol źle działałby również na urządzenia wykonane z drewna.

ZZM czeka na ostateczne przepisy. – Jeżeli place zabaw będą musiały być dezynfekowane, na pewno nie otworzymy wszystkich. Będziemy musieli zrobić analizę, które da się zdezynfekować. I dobrać je na tyle sprawiedliwie, żeby mieszkańcy różnych części miasta mieli dostęp. Z drugiej strony – jeśli nie otworzymy wszystkich, to będzie ścisk – komentuje Pawlik.

Stały harmonogram

Każdy z miejskich placów zabaw jest raz dziennie odwiedzany przez pracownika odpowiedzialnej za to firmy. Niezależnie od zamknięcia, ekipy utrzymaniowe miały obowiązek dbać o rośliny czy stan urządzeń. Co dwa tygodnie organizowany jest dokładny przegląd urządzeń.

comments powered by Disqus