Poczta Polska opracowała z Ministerstwem Zdrowia procedury doręczania pulsoksymetrów do osób z COVID-19. Jest to akcja, o której przed kilkoma dniami informował Premier Mateusz Morawiecki i Minister Zdrowia Adam Niedzielski.
Ministerstwo Zdrowia uruchomiło pilotaż systemu zdalnego monitoringu parametrów u pacjentów chorych na COVID-19 z grup podwyższonego ryzyka, których wskażą lekarze podstawowej opieki zdrowotnej. Jednym z monitorowanych parametrów za pomocą pulsoksymetrów będzie poziom saturacji, czyli nasycenie krwi tętniczej tlenem. Pierwsze urządzenia trafią do Małopolski, a za ich dystrybucję odpowiedzialna będzie Poczta Polska.
Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej po otrzymaniu informacji, że u pacjenta zdiagnozowano COVID-19 będzie kwalifikował go do objęcia programem telemonitoringu. Wówczas pacjent otrzyma dane do logowania w systemie, a informacja o tym, że dana osoba potrzebuje sprzętu do telemonitoringu będzie automatycznie przekazywana z systemu Ministerstwa Zdrowia do realizacji przez Pocztę Polską.
Następnego dnia
Pulsoksymetry doręczane będą przez kuriera lub listonosza Poczty w standardzie D+1, czyli następnego dnia po otrzymaniu adresu pacjenta z systemu MZ. Osoba oczekująca na pulsoksymetr otrzyma SMS-y z informacją o wysłaniu przesyłki oraz z kodem PIN. Urządzenie trafi do odbiorcy zgodnie z aktualnymi wytycznymi dotyczącymi bezpiecznego doręczania przesyłek na podstawie podanego kodu. W zestawie będzie też koperta zwrotna. Pacjenci, którzy zakończą swój proces leczenia i zostaną uznani za ozdrowieńców, po zgłoszeniu w systemie teleinformatycznym, będą za pośrednictwem Poczty odsyłać urządzenie. Będzie ono odbierane w specjalnej kasecie, a następnie dezynfekowane i wysyłane do kolejnej osoby wskazanej przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.