Półtora miesiąca bez tramwajów na ul. Lubicz [AKTUALIZACJA]

fot. Sebastian Dudek

W sobotę 15 maja rozpocznie się naprawa torowiska na skrzyżowaniu ulic Lubicz i Rakowickiej. Z tego powodu nie będą tam mogły kursować tramwaje, uruchomione zostaną autobusy zastępcze.

Prace serwisowe na węźle Lubicz-Rakowicka rozpoczną się w połowie maja i potrwają do 26 czerwca. W tym czasie na węźle wymienione zostanie torowisko wraz z nawierzchnią jezdni w ciągu ul. Lubicz.

Torowisko zostanie wbudowane w nawierzchnię betonową (zamiast tradycyjnej asfaltowej) – co ma rozwiązać problemy jakie występują w miejscach gdzie na węzłach poruszają się samochody czy autobusy. Zastosowanie tej technologii będzie wymagało odczekania 21 dni na wiązanie betonu, przed dopuszczeniem do ruchu pojazdów. Urzędnicy zapowiadają, że jeśli nowe rozwiązanie się sprawdzi, będzie stosowane w podobnych miejscach.

W trakcie prac zostaną wprowadzone następujące zmiany w organizacji ruchu:

  • nakaz skrętu w prawo z ul. Rakowickiej oraz budynków przy ul. Lubicz 23, 23A w ul. Lubicz (brak lewoskrętów) – objazd przez rondo Mogilskie,
  • zmiana kierunku ruchu na ul. Zygmunta Augusta (jeden kierunek od ul. Lubomirskiego do ul. Lubicz) w celu zapewnienia dojazdu do budynków przy ul. Lubicz 23-29,
  • możliwość zawracania na ul. Lubicz dla pojazdów do 3,5 t,
  • zamknięcie przejść dla pieszych na ul. Lubicz – wyznaczone zostanie tymczasowe przejście poza zakresem robót (rejon ul. Ariańskiej), po drugiej stronie piesi będą korzystać z zebry przy ul. Strzeleckiej,
  • wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej – szczegóły zostaną podane w osobnym komunikacie przez Zarząd Transportu Publicznego.

Koszt prac to ponad 2 mln zł, a równocześnie planowana jest również wymiana dwóch zwrotnic na rondzie Mogilskim.

AKTUALIZACJA: Wykorzystując przerwę w ruchu tramwajów, PKP PLK zamierzają w tym czasie przeprowadzić prace przy wiadukcie na ul. Lubicz. Będą one polegały głównie na malowaniu elementów zabytkowego wiaduktu i potrwają od 15 maja do 30 czerwca. W zależności od etapu prac będą związane z zamykaniem jednego chodnika lub chodnika i połowy jezdni. W tym drugim przypadku ruch w tym miejscu będzie sterowany ręcznie.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Stare Miasto