Rusza drążenie tuneli na zakopiance

Wizualizacja fot. Materiały prasowe

W poniedziałek na budowie trasy S7 między Naprawą a Skomielną Białą rozpocznie się drążenie dwóch tuneli. – Dzisiaj historyczny dzień dla drogowców – komentuje minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

– Każdy to 2100 metrów. Średnica obydwu z nich to około 17 metrów. Przekrój jest eliptyczny. Policzyłem, że jest to około pół miliona metrów sześciennych wydobytych – mówił w porannej rozmowie Radia Kraków minister Adamczyk.

– To najdłuższy tunel w Polsce. Planujemy jednak tunel o długości 2,5 kilometra w ciągu trasy S3, która biegnie wzdłuż zachodniej granicy państwa. On zostanie wybudowany, ale na razie mamy historyczny dzień tutaj – zapowiedział. Równocześnie podkreślił, że prace na budowanych odcinkach zakopianki przebiegają zgodnie z planem.

W trudnych warunkach

Drogę ekspresową od Naprawy do Skomielnej Białej buduje włoska firma Astaldi, która w przetargu zaproponowała cenę prawie 969 mln zł. W ramach inwestycji powstaje odcinek tunelowy drogi o długości ok. 3 km. Jego najistotniejszą częścią jest dwukomorowy tunel o długości ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym.

Wybudowanie tunelu dwukomorowego oznacza w praktyce budowę dwóch równoległych do siebie obiektów podziemnych, w trudnych warunkach geologicznych i hydrologicznych fliszu karpackiego.

News will be here