Smok Wawelski i owca Janina bohaterami wakacyjnej kampanii Krakowa

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Smok Wawelski oraz owieczka Janina zapraszają do Krakowa. Ruszyła ogólnopolska kampania turystyczna pod hasłem „Kraków Cię zasmoczy”, która nawiązuje do 50-lecia słynnej rzeźby u podnóża Smoczej Jamy.

Od maja do września na mieszkańców naszego miasta oraz turystów czeka bogata oferta kulturalna, sportowa i rekreacyjna. Program atrakcji skupiony jest wokół remake’u opowieści o Smoku Wawelskim.

Wspólne świętowanie

W 1972 roku u podnóża Smoczej Jamy stanęła słynna rzeźba Bronisława Chromego przedstawiająca legendarnego krakowskiego potwora. Mowa oczywiście o Smoku Wawelskim, który w tym roku obchodzi 50. urodziny. Święto to stało się motywem przewodnim tegorocznej kampanii turystycznej pod hasłem „Kraków Cię zasmoczy”.

– Wydaje nam się, że to jest dobry moment, by przypomnieć wszystkim mieszkańcom naszego kraju o tej legendzie, która jest znana każdemu dziecku i wiąże się z miłymi przeżyciami z lat dziecięcych. Chcieliśmy w ten sposób zachęcić wszystkich mieszkańców Krakowa i turystów, by wrócili do lat swej młodości, dzieciństwa i przyjechali razem, być może ze swoją latoroślą lub wnukami, do naszego miasta – mówi Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa.

Cicha bohaterka legendy

Spot filmowy zachęcający do odwiedzenia Krakowa i skorzystania z wakacyjnych atrakcji opowiada o owieczce, która zmierzając na Wawel, napotyka na swojej drodze wiele trudności. Nikt nie chce jej wpuścić z obawy przed smokiem. Jak się jednak okazuje, jest on wegetarianinem.

– Dziękuję, że magistrat krakowski jednak doszedł do prawdy i udowodnił że smok był wegetarianinem, co jest na czasie i powoduje, że ta piękna owieczka jest zupełnie bezpieczna, tak samo jak Kraków jest pięknym, bezpiecznym miastem – zaznacza Grzegorz Biedroń, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej.

Wielka parada, miasteczko i smocze lody

Na zbliżający się sezon turystyczny miasto przygotowało wiele atrakcji. Początkiem czerwca Krakowem zawładną smoczki, smoki i smoczyce w ramach 21. Wielkiej Parady Smoków, której organizatorem jest Teatr Groteska. Wydarzenie to składa się z dwóch segmentów: wielkiego widowiska na Wiśle (4 czerwca) oraz parady smoków (5 czerwca).

– W tej paradzie biorą udział smoki przygotowywane przez zaproszone podmioty. Są to przedszkola, szkoły, domy kultury i osoby prywatne, które przygotowują swoje wersje smoków odpowiadających hasłu głównemu parady. W tym roku nawiązujemy do zamków, pałaców i miast – mówi Adolf Weltschek, dyrektor Teatru Groteska.

W ramach promocyjnej kampanii Krakowa powstaną też specjalne lody. Propozycje smoczych smaków można było zgłaszać na początku maja. W tym celu odbył się plebiscyt zorganizowany przez sieć lodziarni Good Lood i miasto. Do finału przeszło pięć propozycji, lecz zwycięska może być tylko jedna. O tym, jaki smak trafi do wafelków i kubeczków, dowiemy się już 27 maja. Głosować można na stronach Good Lood i krakow.pl od 18 do 23 maja.

W sierpniu smoki pojawią się także na Błoniach, zapraszając mieszkańców Krakowa i turystów do odwiedzenia specjalnej osady, odtworzonej przez grupę rekonstrukcyjną Wojów Nadwiślańskich. Smocze miasteczko zaoferuje wiele atrakcji nie tylko dzieciom, ale także dorosłym.

– Myślę, że to bardzo ważny aspekt kampanii turystycznej, która powinna być ukierunkowana na zwrot ku tradycji, ku różnym urokom naszego miasta. Wierzymy głęboko, że w ten sposób wielu obywateli naszego kraju będzie mogło wrócić do wspomnień z czasów dzieciństwa – podsumowuje Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Stare Miasto
News will be here