Wianki na Wesołej. Raj dla odkrywców i odkrywczyń

fot. LoveKraków.pl

Wianki to nie tylko koncerty i plecenie wianków. W sobotę zielona polana przy ulicy Śniadeckich zamieniła się w przestrzeń dla młodych odkrywców i odkrywczyń.

Piknik, łączący inspiracje kosmosem z baśniowymi Wiankami, trwał od godziny 11 do 16. Wydarzenie nawiązywało do Roku Kopernika, ale również do Wianków, tradycji świętojańskich i letniego przesilenia. Dla dzieci i młodzieży przygotowano szereg warsztatów, zabaw i pokazów naukowych - to była świetna okazja, by dobrze spędzić czas z rodziną i przyjaciółmi.

Wianki na Wesołej. Prezentacje, doświadczenia, warsztaty

Na uczestników czekały astronomiczne eksperymenty, warsztaty, oglądanie meteorytów i obserwowanie ciał niebieskich, mobilne planetarium, ponad pięciometrowa makieta Słońca, a także wiankowe zabawy, poszukiwanie baśniowego kwiatu paproci czy warsztaty sensoryczne.

W przenośnym planetarium zewnętrznym prezentowana była seria filmów o tematyce astronomicznej pt. „Kolorowy Wszechświat”, prowadzona przez grupę „Astro Arena – edukacja astronomiczna”. Pokazy prowadzili pasjonaci astronomii, którzy w przystępny sposób objaśniali tajemnice wszechświata. Dzieci mogły z bliska zobaczyć m.in. pięciometrową makietę Słońca.

Troska o środowisko

W czasie warsztatów dzieci wykonywały drewniane obrazy na desce inspirowane naturą i troską o środowisko. W trakcie pracy wykorzystywały techniki klejenia, przybijania gwoździ, przeplatania, kolorowania. Użyły m.in. plastrów drewna, patyków, gwoździ, nakrętek od butelek, sznurków, tasiemek. W trakcie warsztatów dzieci mogły się dowiedzieć: po co nam drzewa i jaką pełnią funkcję, oraz w nawiązaniu do indywidualnych tematów prac, prowadzone były z nimi rozmowy o różnych aspektach troski o planetę.