W czwartek kierowcy zyskali możliwość korzystania z nowego węzła Klikuszowa na trasie zakopianki, która została oddana do użytku pod koniec tegorocznych wakacji. Dodatkowo uruchomiono przejazd starą zakopianką z Nowego Targu do Klikuszowej.
– Dotychczasowy przebieg starej zakopianki został przesunięty nieco na zachód i obniżony o około dwa metry – informuje Kacper Michna, rzecznik prasowy krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
– Wybudowano też rondo, które łączy nową i starą trasę, co poprawia bezpieczeństwo i organizację ruchu w tej lokalizacji – wymienia.
Ograniczenie do 70 km/h
Na nowym odcinku zakopianki, o długości 16 kilometrów, nadal obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km/h. Utrzymywane jest ono z powodu trwających prac wykończeniowych, w tym budowy około kilometrowego ogrodzenia.
Nowo wybudowany odcinek drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) wyróżnia się konstrukcją dostosowaną do intensywnego ruchu w kierunku Podhala. Trasa ta zawiera 27 obiektów inżynieryjnych, w tym 12 o długości powyżej stu metrów. Najdłuższe estakady zlokalizowane są w Lasku (687 metrów) i przed węzłem Nowy Targ Zachód (527 metrów).
Kraków – Nowy Targ
W ramach tej inwestycji wybudowano cztery węzły drogowe: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. Dzięki temu cała droga z Krakowa do Nowego Targu jest teraz dwujezdniowa i dwupasmowa, co znacząco zwiększa komfort podróży i skraca czas przejazdu między stolicą Małopolski a Podhalem.
Realizacja tej inwestycji była możliwa dzięki finansowaniu ze środków budżetowych państwa. Łączny koszt projektu wyniósł prawie 995 milionów złotych.