Po zakończeniu prac przy przebudowie linii średnicowej, a wcześniej na linii do Skawiny, teraz to północ miasta częściej pojawia się w dyskusjach o kolei w Krakowie. Kandydaci startujący w wyborach zgodnie podkreślają, że chcą rozwijać transport kolejowy w samym mieście i aglomeracji, a wśród proponowanych postulatów przewija się m.in. budowa przystanku kolejowego w rejonie Żabińca czy realizacja zapowiadanego od dawna przystanku na Prądniku Czerwonym.
Najszybciej zmianę w północnej części Krakowa odczują mieszkańcy rejonu os. Piastów, gdzie jeszcze w tym roku ma powstać nowy przystanek kolejowy, z peronami zarówno na kolejowej obwodnicy, jak i na linii w stronę Warszawy. Niedawno informowaliśmy o - wciąż bardzo wstępnych - planach kolejarzy, by rozbudować linię kolejową pomiędzy Krakowem Głównym a Batowicami o kolejne dwa tory. Zobaczcie, jak obecnie wyglądają te rejony miasta z lotu ptaka.