Dzień dobry LoveKraków.pl: Zawłaszczony bruk. Spór między spółdzielnią mieszkaniową Łobzów a ZIKiT

Długi weekend za nami, czas na dobre rozpocząć nowy tydzień, a najlepiej zrobić to z LoveKraków.pl i naszym codziennym przeglądem prasy, w której przeczytacie m.in. o:sporze pomiędzy jedną ze spółdzielni mieszkaniowych, a kończącym swoją działalność Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu, szansach i obawach związanych z powstaniem "supermagistratu" w Czyżynach i odwleczonej rewolucji w poborze opłat za przejazd autostradą A4.

Poniedziałek na LoveKraków.pl:

PiS wybrał już, kto będzie marszałkiem:
http://wybory.lovekrakow.pl/aktualnosci/pis-wybral-juz-kto-bedzie-marszalkiem_27972.html

Torowiska w Nowej Hucie. Co załatwi nam budowa S7:
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/torowiska-w-nowej-hucie-co-zalatwi-nam-budowa-s7_27955.html

Mógł być zielony, jest betonowy:
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/mogl-byc-zielony-jest-betonowy_27952.html

Wielkie wyburzanie w Łagiewnikach. Powstanie tu nowe centrum biurowe [ZDJĘCIA]:

http://lovekrakow.pl/galeria/wielkie-wyburzanie-w-lagiewnikach-powstanie-tu-nowe-centrum-biurowe-zdjecia_4020.html

Dzisiaj na naszym portalu:

Kolorowy korowód ruszy z Małego Rynku

Najnudniejsze boisko w ekstraklasie

Cztery tory zamiast dwóch. Zmiany na przystanku Kraków Zabłocie [ZDJĘCIA]

Przegląd prasy

Gazeta Wyborcza: Zawłaszczony bruk. Spór między spółdzielnią mieszkaniową Łobzów a ZIKiT

Jak informuje „Wyborcza”, pod koniec października Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu pod koniec października zajął fragment terenu Spółdzielni Mieszkaniowej „Łobzów” i ustawił na nim, bez zgody Spółdzielni stojaki rowerowe. Jak się okazuje, nie pierwszy raz, gdy ZIKiT połasił się na cudzą własność. Chodzi o róg ulic Mazowieckiej i Wójtowskiej w Krowodrzy. Jak mówi prezes SM „Łobzów” Zbigniew Radosz, cztery lata temu ZIKiT postawił przy ul. Wójtowskiej znaki informujące o Strefie Płatnego Parkowania. Sprawa trafiła do sądu, który przyznał Spółdzielni rację i nakazał usunięcie znaków o SPP. Urzędnicy zamierzają się jednak odwołać, co więcej podtrzymują swoją argumentację, tłumacząc w najnowszej sprawie, że działka, na której stanęły stojaki rowerowe stanowi integralną część pasa drogowego drogi publicznej.

Dziennik Polski: "Supermagistrat" do 2023

Trzy firmy zakwalifikowały się do dialogu konkurencyjnego dotyczącego budowy tzw. supermagistratu przy ul. Centralnej. Centrum Obsługi Inwestora, bo tak brzmi jego oficjalna nazwa, miałoby powstać w ramach partnerstwa prywatno-publicznego. Decyzja, kto będzie partnerem miasta zapadnie najprawdopodobniej w drugiej połowie 2019 roku. – Liczymy na to, że uda się w przyszłym roku wybrać wykonawcę. Jeżeli tak się stanie, to obiekt mógłby powstać w ciągu trzech lat. Byłby więc gotowy na przełomie 2022 i 2023 roku – mówi Janina Pokrywa, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich. Jednak warta niemal 260 mln. zł budowa COI od lat budzi kontrowersje. Wojciech Krzysztonek stwierdza, że w 2012 roku rada miasta przyjęła uchwałę zobowiązującą prezydenta do wstrzymania działań zmierzających do budowy COI. Zdaniem Krzysztonka byłoby lepiej, gdyby w miejscu, w którym „supermagistrat” miałby powstać został wybudowany budynek szkoły i przedszkola. Jego zdaniem, nowy gmach, który miałby stanąć naprzeciwko siedziby ZDMK (dawniej ZIKiT) generował by duży ruch samochodów, a okolica jest już wystarczająco zakorkowana.

Gazeta Krakowska: Autostradą z Krakowa do Rzeszowa wciąż będziemy jeździć za darmo

Jak pisze „Krakowska”, najprawdopodobniej przez cały 2019 rok kierowcy nie będą płacili za przejazd autostradą A4 z Krakowa do Rzeszowa. Dziennikarze gazety powołują się przy tym na źródła w ministerstwie infrastruktury, które nie planuje zwiększenia liczby odcinków autostrad, za przejazd którymi obowiązywałaby opłata. Opłaty miały rozpocząć się od listopadowego przejęcia przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego systemu ViaToll, za który odpowiadała dotychczas firma Kapsch, a który miałby zastąpić istniejące systemy opłat. GITD system przejął, ale tylko na papierze, brakuje bowiem jednolitego systemu. Nie wiadomo więc, kiedy znikną uciążliwe dla kierowców bramki, ani też kiedy zostaną wprowadzone opłaty na kolejnych odcinkach dróg szybkiego ruchu. Nieoficjalnie przedstawiciele podkarpackiej GDDKiA mówią, że stanie się tak nie wcześniej niż w 2020 roku.