Od poniedziałku lepiej omijać Aleje Trzech Wieszczów

Aleje Trzech Wieszczów fot. PS

Od poniedziałku kierowców samochodów oraz pasażerów autobusów czekają spore utrudnienia na Alejach Trzech Wieszczów.

Na początku przyszłego tygodnia zostanie wyłączony 400-metrowy odcinek jezdni al. Słowackiego i Mickiewicza od skrzyżowania z ul. Kochanowskiego aż po ul. Lenartowicza. Kierowcy nie będą mogli korzystać z drogi prowadzącej w kierunku Kleparza.

– Cały ruch pomiędzy ulicą Czarnowiejską a Karmelicką musi być przekierowany na jezdnię bliższą Parku Krakowskiemu – mówiła Janina Pokrywa, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Dodatkowe buspasy

Kierowcy jadący w stronę ronda Grunwaldzkiego będą mieli do dyspozycji jeden pas ruchu. Drugi został przeznaczony wyłącznie dla pojazdów transportu zbiorowego. W przeciwną stronę, autobusy i auta będą musiały współdzielić pas.

To jednak nie wszystkie zmiany, na jakie muszą nastawić się kierowcy samochodów. Od przystanku Konopnickiej zostanie wytyczony nowy buspas. Oznacza to, że auta otrzymają możliwość poruszania się tylko jednym pasem po moście Dębnickim. Podobna sytuacja będzie miała miejsce na wiadukcie na al. 29 Listopada.

Urzędnik: korzystajcie z tras objazdowych

Z apelem do kierowców zwrócił się miejski inżynier ruchu.

– Ciężko było wyznaczyć jedną trasę objazdową, ponieważ pobliski układ drogowy nie przyjmie tak dużego ruchu. Generalnie zachęcamy osoby podróżujące między dzielnicami do wykorzystania ulic jak najbardziej oddalonych od tego regionu – powiedział Łukasz Gryga. Wymienił m.in. ul. Nowohucką, Powstańców Wielkopolskich czy al. Powstania Warszawskiego.

Urzędnik poinformował, że średnio przez Aleję Trzech Wieszczów w jednym kierunku przejeżdża ok. dwa tysiące samochodów. Po wprowadzeniu ograniczeń Łukasz Gryga spodziewa się około 1,5 tys. pojazdów.

Remont potrwa trzy miesiące

Remont tarczy skrzyżowania ul. Królewskiej z Karmelicką oraz Alejami Trzech Wieszczów ma potrwać do 20 lipca. To zadanie wykonywane jest w ramach przebudowy ciągu tramwajowego do Bronowic.

– To trwa tak długo, bo mamy do zrobienia jeszcze bardzo dużo rzeczy pod spodem. Oprócz warstw nawierzchni, w tej przestrzeni występuje bardzo bogate uzbrojenie: rury ciepłownicze, gazociąg, kable telekomunikacyjne. Jeszcze bardziej skomplikowane są instalacje związane z odwodnieniem oraz odprowadzaniem wody i ścieków sanitarnych – tłumaczyła Janina Pokrywa z ZDMK.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Krowodrza