Zmiany na Azorach. Ulica Radzikowskiego będzie jednokierunkowa

Budowa nowego tunelu pod torami fot. PKP PLK

Od 1 lutego przebudowa linii kolejowej w rejonie ulic Rydla i Radzikowskiego wchodzi w nowy etap. Kolejarze zaczynają rozbudowę skrzyżowania, a to będzie dla kierowców oznaczać zmiany w organizacji ruchu, które potrwają do wakacji.

O ile na pozostałych odcinkach prowadzonej w Bronowicach inwestycji wyraźnie widać postępy, w przypadku przejazdu przy ul. Rydla może się wydawać, że od rozpoczęcia prac niewiele się zmieniło. To jednak o tyle mylne wrażenie, że nowy obiekt powstaje tam w ziemi i zostanie dopiero odsłonięty. Pod torami będzie przebiegał nowy tunel, który oszczędzi kierowcom czekania przed zamkniętym szlabanem.

Jak deklaruje realizująca inwestycję spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ponad połowa tego tunelu jest już gotowa. Najpierw powstają ściany i strop, później dopiero rozpoczną się prace przy wybieraniu ziemi i budowie zjazdów. Prace są prowadzone w taki sposób, by było możliwe utrzymanie w tym miejscu ruchu pociągów.

Przebudują skrzyżowanie

Teraz jednak kolejarze rozpoczynają prace, które w przyszłości pozwolą wygodniej korzystać z nowego tunelu. Przebudowane zostanie całe skrzyżowanie ulic Rydla i Radzikowskiego. Pojawią się nowe chodniki i dodatkowe pasy do skrętu w ul. Rydla. Oprócz tego zmodernizowania wymagają sieci podziemne, kanalizacja i oświetlenie.

W praktyce oznaczać to będzie dodatkowe utrudnienia dla kierowców. Już teraz nie mogą oni przejeżdżać w tym miejscu przez tory i tak pozostanie do końca prowadzonych prac. Teraz zmiany obejmą również ulicę Radzikowskiego.

– Kierowcy jadący od ul. Wybickiego w kierunku ul. Radzikowskiego zostaną skierowani na objazd przez ul. Weissa i Jaremy. Ruch od strony ul. Radzikowskiego w kierunku ul. Wybickiego pozostanie bez zmian – zapowiada PKP PLK. Taka organizacja ruchu ma obowiązywać do wakacji. Oddanie do użytku nowego tunelu w ulicy Rydla jest natomiast zaplanowane na jesień.

Do Katowic – 160 km/h

Prace w rejonie ulicy Radzikowskiego to część przebudowy linii kolejowej E30 od Dworca Towarowego do Mydlnik, a całościowo – od Krakowa do Katowic. Krakowski odcinek będzie gotowy w drugiej połowie roku, a cała trasa na Śląsk ma być oddana do użytku w czerwcu 2020.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Biały Bronowice
comments powered by Disqus