Czym jest Pitching Fight Club? O co chodzi?

Pitching Fight Club to lekki, konkursowy format wydarzenia do udziału, w którym zapraszamy wszystkich, którzy chcieliby zaprezentować swój biznes lub pomysł na biznes. Tytułowy pitch to krótka, 3-minutowa prezentacja, której zadaniem jest oczarowanie rozmówcy lub – jak w naszym przypadku – audytorium. Jeśli prowadzisz już swój startup – zapraszamy. Jeśli pomysł na biznes dopiero w Tobie dojrzewa – zapraszamy. To znakomita okazja do sprawdzenia jak na Twoje wizje i sposób ich prezentacji, zareagują eksperci i publiczność.


Zwycięzca zdobywa nagrodę finansową w wysokości 700 zł i pamiątkowe rękawice mistrza; z kolei laureaci II i III miejsca zdobywają drobny sprzęt elektroniczny. Ale tak naprawdę zwycięzcami są wszyscy uczestnicy, a rzeczywiste nagrody są zupełnie inne. Pitching Fight Club bowiem to świetny i stosunkowo przyjazny poligon, na którym można sprawdzić samego siebie w roli osoby prezentującej, ale również zainspirować się pomysłami i rozwiązaniami prezentacyjnymi innych osób.


Jak przebiega Pitching Fight Club?

To już trzecia, ostatni w tym roku edycja konkursu Pitching Fight Club. Na ring wychodzą po kolei zgłoszeni uczestnicy i we wspomnianym już 3-minutowym pitchu próbują zachwycić jurorów konkursu oraz publiczność swoimi pomysłami biznesowymi. Po każdym wystąpieniu jurorzy oraz publiczność mają szansę zadać występującym pytania.


Jurorzy oceniają wystąpienie wg pięciu kryteriów: poziom techniczny prezentacji i prezentera, spójność pomysłu, poziom przygotowania planu na biznes (m.in. kto jest klientem, potrzeby klientów, rozwiązanie problemu, wielkość rynku, potencjał i metody zarabiania na pomyśle), wykonalność/realność pomysłu oraz tzw. efekt wow.


Tym razem, w ramach trzeciej edycji PFC, będzie można zobaczyć w akcji mistrzów ringu, bo odbędą się dwie dodatkowe prezentacje: Kamila Kozieła – eksperta w dziedzinie skutecznych prezentacji biznesowych oraz Bartosza Józefowskiego – eksperta w dziedzinie rozwoju startupów, autora raportu o krakowskiej scenie startupowej, członka zarządu Funduszu Zalążkowego KPT.


Po zakończeniu prezentacji, już w spokojnej, pozakonkursowej atmosferze zawsze jest czas na mniej formalny networking oraz możliwość porozmawiania z jurorami o swoich pomysłach. To też ogromna wartość Pitching Fight Club.


Na najbliższa edycję PFC zapraszamy zarówno publiczność jak i prezentujących. Widzimy się już 18 grudnia o godz. 18:00 w The Stage, przy ul. Łobzowskiej. Zwykle gościmy kilkunastu przedsiębiorców lub przyszłych przedsiębiorców oraz kilkudziesięciu kibiców ich zmagań.


Kto ocenia występy? Kto zasiada w jury?

Do jury zaprosiliśmy: wspomnianych już Karola Kozieła i Bartosza Józefowskiego, a trzecim członkiem, jest znany startupowiec Paweł Nowak, obecnie CEO startupu Contellio. To oni na podstawie swoich doświadczeń, pytań do występujących oraz arkusza oceny wskazują zwycięzców.


Jurorzy są wymagający, ale sprawiedliwi. A po zakończeniu części konkursowej zawsze można podejść i popytać ich o szczegóły oceny


Kto organizuje, a kto wspiera Pitching Fight Club?

Pilotażową edycję zrealizowaliśmy siłami wyłącznie Krakowskiego Parku Technologicznego. Ale edycje 1-3 realizujemy już wspólnie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, który częściowo współfinansuje Pitching Fight Club. W naszych działaniach wspierali i wspierają nas: Lovekrakow.pl, Fundacja #OMGKRK, Dziennik Internautów i Cluster Cowork.


To trzecie edycja. Jakie są losy zwycięzców z poprzednim dwóch?

W pierwszej edycji PFC wygrała Sofia Balderson, reprezentująca Real British English. Jest to projekt, który robi wszystko, żeby za pomocą autorskiej technologii rozpoznawania wymowy i indywidualnie dopasowywanego programu lekcji języka, nauczyć ludzi mówić na poziomie rdzennego mieszkańca Wielkiej Brytanii.


Edycję drugą wygrał zespół RainForest wdrazający system do zarządzania ekosystemem w terrariach zwierząt egzotycznych System robi to w oparciu o rzeczywiste dane (światło, ciepło, wilgotność etc.) z prawdziwego środowiska danego gatunku. Projekt cały czas dynamicznie się rozwija.


Warto uczestniczyć?

Warto! Zarówno z perspektywy widza, jak i prezentującego. To unikalne doświadczenie i okazja do poznania mnóstwa nowych rzeczy: od tego jak wygląda świat startupów, przez metody prezentacji, rodzaje pytań jakie zadają inwestorzy oraz nieoczywistych możliwości jakie daje świat nowych technologii.