Kraków Airport. 6 mln foteli w letniej ofercie

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

– Plan, jaki przyjęliśmy, to 200 tys. pasażerów w miesiącu, a udało nam się obsłużyć 1,2 mln pasażerów w pierwszym kwartale tego roku. W sezonie letnim mamy przygotowanych 6 mln foteli, a w całym roku chcemy obsłużyć 5 mln 400 tys. pasażerów – mówił Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport podczas spotkania z dziennikarzami.

Kraków Airport chce w 2022 roku obsłużyć 5 mln 400 tys. pasażerów, mimo iż przed lotniskiem stoi szereg wyzwań związanych z sytuacją gospodarczą, cenami paliw, stabilizacją poziomu zachorowań czy wojną w Ukrainie.

W grupie pasażerów, którzy korzystali z krakowskiego lotniska w marcu i kwietniu, 10% to obywatele Ukrainy – powiedział Radosław Włoszek.

Siatka połączeń regularnych Kraków Airport na 2022 rok to 144 połączenia do 33 państw przy pomocy 20 linii lotniczych. W sezonie letnim – od kwietnia do października – lotnisko przygotowało 6 mln miejsc dla pasażerów.

– Chcemy wrócić do tego rekordowego 2019 roku pod względem liczby pasażerów, ale na ten moment celujemy w 60-65% tego ruchu. W tym roku nie walczymy o nowe kierunki lotów, naszym priorytetem jest odbudowa potencjału krakowskiego lotniska i połączeń Krakowa ze światem – podkreślił Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport.

Ryanair, czyli najważniejszy przewoźnik Kraków Airport

Linia lotnicza Ryanair ogłosiła „największy w historii rozkład lotów z Krakowa”. W sezonie letnim przewoźnik będzie wykonywał ponad 260 lotów tygodniowo na 73 trasach, w tym 10 nowych, m.in. do Agadiru, Ankony czy Berlina.

– Zakładamy, że w tym roku w Krakowie wzrośniemy o 20% względem 2019 roku. Mamy zamiar obsłużyć 4,5 mln pasażerów w naszym nadchodzącym roku obrotowym, czyli od kwietnia 2022 roku do marca 2023 roku – mówił Michał Kaczmarczyk, prezes linii lotniczej Buzz, wchodzącej w skład grupy Ryanair.

Buzz ma w Krakowie 8 samolotów, z czego 6 to nowe Boeingi 737-8200 „Gamechanger”, które oferują 4% więcej miejsc, przy czym spalają 16% mniej paliwa oraz emitują o 40% mniej hałasu. Jak komunikuje przewoźnik, to inwestycja na poziomie 800 mln dolarów, która pozwala na utrzymanie w Krakowie ponad 400 miejsc pracy dla pilotów, załogi pokładowej oraz obsługi naziemnej.

Kraków najważniejszy w regionie dla Ryanair

– Kraków jest dla nas strategicznym miejscem. To największa nasza baza w Polsce. Mamy tutaj 8 samolotów stale ulokowanych. Jest to też jedno z największych lotnisk w regionie, wespół z Budapesztem, które też ma 8 samolotów. Kraków jest de facto największym lotniskiem w części Europy Środkowo-Wschodniej dla Ryanaira – mówił Michał Kaczmarczyk, prezes Buzz.

Szef Buzz zaznaczył, że Ryanair jest największym przewoźnikiem w regionie, który oferuje wiele tras realizowanych 7 dni w tygodniu. To nie są połączenie pojedyncze czy dwa razy w tygodniu, a odbywają się one z dużą częstotliwością – tłumaczył.

Jeśli chodzi o rezerwację lotów w całej grupie Ryanair w Europie, Michał Kaczmarczyk powiedział, że idą naprawdę dobrze. – Widzimy, że wypełnienie samolotów mocno się zwiększa z każdym kolejnym tygodniem. Im bliżej lata, tym większy popyt – dodał.

News will be here