Linia kolejowa w remoncie. Gdzie będą zmiany w ruchu? [INFORMATOR]

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Najbliższe miesiące będą bardzo istotne dla prowadzonej przez PKP PLK modernizacji linii kolejowej E30. Sprawdzamy, jak się to się przełoży na utrudnienia dla pieszych i kierowców.

Po lipcowym uruchomieniu ruchu kolejowego na estakadach kolejowych inwestycja mogła wejść w nowy etap. Ziemia z XIX-wiecznego nasypu jest stopniowo wywożona, wykonawca może też zająć się rozbiórką tych obiektów, po których do tej pory kursowały pociągi. Nad Wisłą kończy się budowa pierwszego z trzech nowych mostów, a tuż obok powstają podpory drugiego. Kiedy pociągi zaczną kursować nową przeprawą, dotychczasowa będzie mogła zostać zdemontowana. Wszystkie te prace będą miały przełożenie na organizację ruchu.

Wrocławska i Racławicka

Na Wrocławskiej nie będą w tym roku prowadzone żadne prace, które powodowałyby utrudnienia dla kierowców czy pieszych. Podobnie na ul. Racławickiej, gdzie do wykonania pozostały już tylko ostatnie prace wykończeniowe.

Łokietka

Kierowców czeka trzeci, ostatni już okres zamknięcia przejazdu pod wiaduktem dla ruchu. Wyburzony będzie ostatni fragment starego wiaduktu, który następnie zostanie zastąpiony nowym, o wiele szerszym. Potrwa to od grudnia do maja. Ruch pieszy zostanie zachowany, z wyjątkiem czasu potrzebnego na wyburzenia.

Prądnicka

Od 12 sierpnia kierowcy nie będą mogli tamtędy przejechać. Dozwolony będzie tylko przejazd autobusów. Powodem są prace prowadzone przy budowie środkowej podpory, pomiędzy dwiema jezdniami ulicy. Taki stan rzeczy ma potrwać do 27 sierpnia.

Kamienna

Trwające obecnie zamknięcie dla ruchu samochodowego potrwa do listopada.

Lubicz

Prace przy modernizacji wiaduktu będą wymagały zmian w ruchu pieszych. Jezdnia pozostanie dostępna dla samochodów i tramwajów.

Kopernika

Kilkudniowe całkowite zamknięcie ulicy czeka kierowców w połowie września. Będzie ono potrzebne, by można było wyburzyć starą część wiaduktu. Podczas budowy nowej części – podobnie jak to miało miejsce na wcześniejszym etapie – będzie można tamtędy przejeżdżać i przechodzić.

Grzegórzecka

Zabytkowa część wiaduktu musi najpierw zostać poddana szczegółowym analizom, które pozwolą ocenić, w jakim stanie jest obiekt i jakie prace będą potrzebne do wykonania. Od tego będą zależeć zmiany w ruchu drogowym.

Miodowa

Wstrzymanie ruchu samochodowego i pieszego pod wiaduktem na ul. Miodowej planowane jest na październik. Taka sytuacja potrwa ok. czterech, pięciu miesięcy.

Podgórska i Bulwar Kurlandzki

W tym roku na ul. Podgórskiej kierowcy będą mieć do czynienia ze zwężeniami, ale dwa pasy powinny być przez cały czas dostępne. Utrzymany będzie objazd tymczasową ścieżką na Bulwarach Wiślanych, choć będą też i takie prace, które na krótki czas wymuszą zamknięcie ścieżki i skierowanie pieszych i rowerzystów na ul. Podgórską.

Bulwar Podolski i Zabłocie

Zmiany w organizacji ruchu na ul. Zabłocie pojawią się prawdopodobnie w listopadzie, przy okazji demontażu starego mostu kolejowego. Bulwary Wiślane w tym miejscu pozostaną zamknięte.

Romanowicza/Dekerta/Dąbrowskiego

Ruch na skrzyżowaniu pozostanie utrzymany.

Powstańców Wielkopolskich

Na jezdni w stronę Podgórza pozostanie utrzymane zwężenie do dwóch pasów ruchu do końca września. Następnie przez dwa miesiące będzie trwała przerwa technologiczna, po czym wykonawca wróci do prac przy obiekcie. Przed kolejną fazą mają zostać przeanalizowane różne warianty zmian w tymczasowej organizacji ruchu, żeby ograniczyć uciążliwości dla kierowców. Na jezdni w stronę Nowej Huty za około miesiąc planowane jest wprowadzenie krótkotrwałych ograniczeń dla zamontowania chodników roboczych na wiadukcie.

Morawiańskiego

W najbliższych dniach ulica zostanie dopuszczona do ruchu.

Półłanki

W tym roku kierowców nie czekają w tym miejscu utrudnienia spowodowane pracami przy linii kolejowej. W przyszłym, na czas modernizacji przejazdu, konieczne będzie wprowadzenie ruchu wahadłowego.

Złocieniowa

Przejazd będzie niemożliwy do czerwca przyszłego roku. PKP PLK precyzuje przekazane wcześniej informacje dotyczące przejścia dla pieszych. Pozostanie ono utrzymane przez cały czas, z wyjątkiem kilkugodzinnych przerw niezbędnych podczas prac wyburzeniowych.

O wszystkich szczegółach dotyczących wprowadzanych zmian w organizacji ruchu będziemy na bieżąco informować. Przedstawiony powyżej plan może być jeszcze modyfikowany, w miarę postępów prac na budowie.

comments powered by Disqus