MPK wprowadza nowe funkcje dla pasażerów. Będą mniejsze kolejki?

Długie kolejki w punktach sprzedaży biletów komunikacji miejskiej to codzienność. Teraz MPK wprowadza nowe funkcje na Elektronicznym Koncie Pasażera. Nie będzie konieczności przychodzenia do punktu sprzedaży biletów.

Do tej pory każdy, kto zarejestrował się już na portalu ekp.mpk.krakow.pl, miał możliwość zakupu tylko biletu okresowego „5+1” oraz biletów w aplikacji mKKM. Od tej pory nie ma już tych ograniczeń. Dodane zostały nowe funkcje, które umożliwiają zakup każdego rodzaju biletu okresowego zapisywanego na każdym nośniku, bez konieczności przychodzenia do punktu sprzedaży biletów. Możliwy jest także samodzielny zwrot tych biletów oraz złożenie wniosku o wydanie nośnika plastikowego – czytamy w komunikacie urzędu miasta.

Jednocześnie Elektroniczne Konto Pasażera przejęło wszystkie funkcjonalności dostępne dotychczas na stronie eBilet. Tym samym strona eBilet będzie działać tylko do połowy października.

Strona eKP jest portalem, który docelowo będzie pełnił funkcję swego rodzaju „centrum dowodzenia” dla pasażera – napisał magistrat. – Jest dostępne poprzez stronę internetową i jego zadaniem jest zebranie w jednym miejscu wszystkiego, co może potrzebować pasażer do obsługi swoich nośników biletów.

Wkrótce planowane jest wdrożenie kolejnych udogodnień:

  • Prezentacja pełnej historii biletów dla każdego nośnika podłączonego do konta pasażera,
  • dostęp do szczegółowej historii zdarzeń dla każdego zakupionego biletu (np. zakup, płatność, zapisywanie biletu w automacie, zwrot, zmiany linii, przenoszenie na inny nośnik, zwroty środków płatniczych),
  • pobieranie faktur dla transakcji zrealizowanych w ciągu ostatnich trzech miesięcy.