Niemiecka szansa dla finansów Białej Gwiazdy

Wisła Kraków nawiązała współpracę z firmą UFA Sports. Niemiecka agencja zajmie się marketingiem i promocją klubu oraz poszukiwaniem partnerów biznesowych.

Na rynku marketingu sportowego UFA Sports istnieje od 1992 roku. Przez lata firma wypracowała sobie mocną pozycję i jest jednym z liderów w tym sektorze. Aktualnie współpracuje m.in. z Ekstraklasą SA, będąc dysponentem praw do pokazywania polskich rozgrywek poza granicami naszego kraju. W przeszłości UFA była także związana z Polskim Związkiem Piłki Nożnej.

– Mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że podpisanie umowy pomiędzy dwoma tak mocnymi firmami wieńczy i wzmacnia proces restrukturyzacji klubu oraz wprowadza go w XXI wiek – nie kryje zadowolenia prezes Wisły Jacek Bednarz. – Umowa, dzięki zwiększonym możliwościom marketingowym, jest gwarancją lepszej i stabilnej finansowo przyszłości Białej Gwiazdy.

Priorytetowa koszulka

„Restrukturyzacja” to w tym przypadku słowo-klucz. Rozpoczynając współpracę z UFA Sports, Wisła postanowiła całkowicie zlikwidować własny klikuosobowy dział marketingu, który kilka miesięcy temu przeniósł się z Krakowa do katowickich biur Tele-Foniki. Teraz wszystkie kwestie związane z promocją Białej Gwiazdy będą leżeć w rękach nowego partnera. UFA ma w tym celu powołać specjalny zespół działający w stolicy Małopolski.

Czym jeszcze mają zajmować się pracownicy niemieckiej firmy? Priorytetem będzie oczywiście znalezienie reklamodawców. W tym tego najważniejszego, który wesprze klub okrągłą sumą w zamian za logo umieszczone na koszulce meczowej. Od czasu wprowadzenia nowej ustawy antyhazardowej i rozstaniu z internetowym bukmacherem bet-at-home.com, na to miejsce powróciło logo Tele-Foniki. Z tego powodu krakowskiemu klubowi rokrocznie przechodzi koło nosa kilka milionów złotych.

Tradycja i know-how

Wiarygodny i doświadczony na rynku marketingu sportowego partner może takie poszukiwania prowadzić znacznie skuteczniej. – Jesteśmy przekonani, że dzięki połączeniu ogromnej tradycji i wartości Wisły Kraków z marketingowym know-how oraz relacyjnym podejściem do rynku UFA Sports, oferta klubu będzie bardzo atrakcyjna dla potencjalnych partnerów – zapewnia Nikolaus von Doetinchem, Managing Director UFA Sports Polska.

Szczegóły umowy owiane są mgłą tajemnicy. Jednak nieoficjalne źródła donoszą, że Niemcy mają pracować w korzystnym dla klubu systemie prowizyjnym. Ich stawki będą więc ściśle powiązane z wysokością wynegocjowanych kontraktów.