News LoveKraków.pl

Nieoficjalnie: Katarzyna Urbańska ma być nowym małopolskim konserwatorem zabytków

Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Krakowie fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl
Nieoficjalnie: Katarzyna Urbańska ma zostać nowym małopolskim konserwatorem zabytków – dowiedział się portal LoveKraków.pl w ministerstwie kultury.
Kształciła się m.in. na Politechnice Krakowskiej. Katarzyna Urbańska jest architektem. Do wczoraj (25 stycznia) pracowała jeszcze w Zarządzie Inwestycji Miejskich. Informację, że ma objąć stanowisko wojewódzkiego konserwatora zabytków, potwierdziliśmy w kilku źródłach.

Do tej roli przymierzany był też Witold Górny. Jest aktywnym społecznikiem, wiceprezesem Instytutu Prawa Ochrony Dziedzictwa, jak również członkiem Towarzystwa Miłośników Historii i Zabytków Krakowa. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że ostatecznie nie zdecydował się na przejęcie sterów w Wojewódzkim Urzędzie Ochrony Zabytków w Krakowie.

Poprzednio na stanowisku małopolskiego konserwatora zabytków zasiadał dr. inż. arch. Piotr Turkiewicz, który został odwołany ze stanowiska końcem grudnia ubiegłego roku przez wojewodę małopolskiego Krzysztofa Jana Klęczara (PSL). Ten ostatni wyjaśniał, że dostrzega potrzebę, by usprawnić pracę Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków.

Do czasu powołania nowego konserwatora zabytków obowiązki przejęła zastępczyni Piotra Turkiewicza. Kierowanie urzędem przekazano Katarzynie Techmańskiej.

Na początku grudnia informowaliśmy o wielu zastrzeżeniach, kierowanych pod adresem Piotra Turkiewicza. Najważniejsze z nich to brak decyzyjności i przewlekłość prowadzonych postępowań. Te problemy dotyczyły nie tylko skomplikowanych spraw, ale także uzyskania uzgodnień w sprawie remontów chodników czy montażu windy.

Z tego powodu ugrzęzły takie inwestycje jak przebudowa torowisk na skrzyżowaniach przy Bagateli i Collegium Novum, podobnie stało się w przypadku placu Grzegórzeckiego czy Bulwarów Wiślanych.

O godz. 15:00 informację o nowej konserwator przekaże minister kultury Bartłomiej Sienkiewicz.



Współpraca: Bartosz Dybała