Nowe tramwaje nie mogły tam kursować. Teraz się to zmieni [INFORMATOR]

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

W poniedziałek 20 września rozpoczyna się remont torowiska na ul. Ptaszyckiego i fragmencie al. Jana Pawła II. To ostatni odcinek, na którym do tej pory nie mogły kursować niskopodłogowe tramwaje.

Przebudowa torowiska na ul. Ptaszyckiego jest kolejną z serii prac prowadzonych na nowohuckich torowiskach. Wcześniej częściową naprawę przeszły tory na al. Solidarności, od 1 maja tramwaje kursują po wyremontowanym torowisku wzdłuż ul. Ujastek Mogilski, a przez ostatnie dwa miesiące prace prowadzone były wzdłuż ul. Ujastek.

Teraz przyszedł czas na kolejny element układanki. Tramwaje powrócą na ul. Ujastek, a wyłączony z ruchu zostanie odcinek wzdłuż al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego, od placu Centralnego do przystanku Bardosa.

Duża zmiana

Dla pasażerów z Nowej Huty ten remont oznacza nie tylko poprawę estetyki czy sprawniejszy przejazd po równym torowisku. – Do tej pory niskopodłogowe tramwaje nie mogły tamtędy przewozić pasażerów ze względu na ryzyko uszkodzenia – zwraca uwagę Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK. Po zakończeniu prac będzie tam już można skierować nowy tabor. Zwłaszcza, że w przyszłym roku mają się rozpocząć dostawy tramwajów firmy Stadler z nowego zamówienia, w ramach którego liczba pojazdów tej firmy zwiększy się docelowo z obecnych 50 do 110.

Jak zapowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa, torowisko będzie przebudowane wraz z siecią trakcyjną, odwodnieniem i kolidującą infrastrukturą techniczną. Pracami objęte będą także skrzyżowania: ul. Zuchów i Zachemskiego, Daniłowskiego, Klasztornej i Bulwarowej. Roboty będą toczyć się przez okres około 10 miesięcy, w tym po ośmiu miesiącach planowane jest przywrócenie ruchu tramwajowego. Koszt inwestycji to ponad 33 mln zł.

Zmiany w rozkładach

W związku z pracami od 20 września wprowadzone zostaną zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej.

- nr 10 – będzie kursować po trasie zmienionej: „Łagiewniki” – przystanek „Plac Centralny im. R. Reagana”, al. Solidarności, ul. Ujastek Mogilski, ul. Igołomska – „Pleszów”. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian
- nr 16 – zostanie zawieszona
- nr 44 – w dalszym ciągu będzie zawieszona.

Linie zastępcze:

- nr 74 – zostanie uruchomiona zastępcza linia tramwajowa kursująca po następującej trasie: „Mistrzejowice” – ul. ks. Jancarza, ul. Mikołajczyka, al. Andersa, „Plac Centralny im. R. Reagana”, al. Jana Pawła II, ul. Mogilska, ul. Lubicz, ul. Basztowa, ul. Długa, ul. Kamienna – „Dworzec Towarowy”.
Linia będzie kursować w dni powszednie w godzinach ok. 6.00-18.00 co 15 minut.
- nr 716 – zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa kursująca po następującej trasie: „Aleja Przyjaźni” – al. Andersa, ul. Boruty-Spiechowicza, al. Jana Pawła II, ul. Ptaszyckiego – „Fort Mogiła”.
Linia będzie obsługiwać następujące przystanki: „Aleja Przyjaźni”, „Os. Zgody” (tylko w kierunku alei Przyjaźni), „Os. Kolorowe” (tylko w kierunku fortu Mogiła), „Plac Centralny im. R. Reagana”, „Os. Na Skarpie”, „Klasztorna”, „Suche Stawy”, „Bardosa”, „Fort Mogiła”.
Linia będzie kursować w dni powszednie co 15 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza godzinami szczytu oraz co 30 minut w dni wolne.

Od poniedziałku 20 września, linia nr 4 zostanie przywrócona na swoją stałą trasę. Zostanie zlikwidowana zastępcza linia autobusowa nr 704.

Co dalej?

W tym rejonie planowana jest też budowa parkingu P+R Suche Stawy. – Miasto przygotowuje się do ogłoszenia przetargu, jeśli znajdzie się wykonawca prace ruszą jeszcze w tym roku. Istniejąca płyta parkingowa na ul. Ptaszyckiego (rejon przystanku tramwajowego „Suche Stawy”) zostanie wyposażona w 93 miejsca parkingowe, w tym cztery dla osób niepełnosprawnych oraz 12 miejsc stanowisk rowerowych zadaszonych wiatą – czytamy w komunikacie.

Przebudowa torowiska na ul. Ptaszyckiego otwiera też możliwość poprowadzenia objazdów dla al. Solidarności na czas prac związanych z budową krakowskiego odcinka drogi S7.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Nowa Huta
News will be here