23 marca rusza budowa wiaduktu w Krzeszowicach, przy ul. Daszyńskiego. Obiekt powstanie w ramach inwestycji na odcinku Trzebinia – Krzeszowice. Przebudowa lub budowa wiaduktów jest jednym z elementów prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A modernizacji na trasie E30 Katowice – Kraków.
PLK kontynuują modernizację odcinków trasy E30 między Katowicami a Krakowem, w tym min. na odcinku Trzebinia – Krzeszowice. Prace obejmujące tory, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przejazdy kolejowo-drogowe i wiadukty bądź inne obiekty inżynieryjne zapewnią lepszą i bezpieczniejszą komunikację kolejową. Przy modernizowanych lub nowo budowanych wiaduktach usprawnią także komunikację drogową.
Po nowym wiadukcie
W Krzeszowicach, przy ul. Daszyńskiego zmieni się komunikacja kolejowa i drogowa. Powstanie wiadukt nad torami, który zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy.
Nowy, dwupoziomowy obiekt zapewni sprawniejszy i bezpieczniejszy ruch kolejowy i drogowy. Pociągi pojadą szybciej. Poprawi się przepustowość samochodów poruszających się
ul. Daszyńskiego. Kierowcy oraz piesi unikną oczekiwania na otwarcie przejazdu. Do ich dyspozycji będą dwa 3,5 m pasy ruchu a dla pieszych chodniki.
Zmiany w rejonie ul. Daszyńskiego
23 marca br. rozpocznie się budowa wiaduktu. Wykonawca zacznie od fundamentów filarów dziesięcioprzęsłowej estakady drogowej. Rozpocznie również przebudowę sieci sanitarnych i teletechnicznych.
Ze względu na szeroki zakres prac, będzie zmieniona i wyznaczona nowa organizacja ruchu. Zapewnione będzie bezpieczne przejście dla pieszych. Odcinek drogi w ciągu ul. Daszyńskiego - od ul. Tadeusza Kościuszki do ul. Poprzecznej - będzie wyłączony z ruchu. Kierowcy pojadą objazdami przez ul. Sienkiewicza.
Efekty inwestycji PLK w Krzeszowicach
Podróżni i mieszkańcy zyskają także odnowioną stację kolejową, dostosowaną do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą nowe wiaty, ławki, oznakowanie i system informacji pasażerskiej. Dotychczasową kładkę nad torami zastąpi przejście podziemne, wyposażone w windy.
W odległości 1 km od stacji ( w stronę Krakowa), wybudowana zostanie nowa kładka z windami, która umożliwi bezkolizyjne przejście pomiędzy południową a północną stroną Krzeszowic. Nowy obiekt znacznie ułatwi komunikację mieszkańcom i zwiększy poziom bezpieczeństwa w obok torów.
Modernizacja E30 Katowice – Kraków na odcinku Trzebinia - Krzeszowice to: kładka dla pieszych, 8 przejść pod torami, 3 zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe, 48 km przebudowanych torów i sieci trakcyjnej, 45 przebudowanych obiektów inżynieryjnych, w tym budowa wiaduktu nad ul. Słowackiego w Trzebini, wiadukt nad ul. Białki w Woli Filipowskiej, wiadukt nad ul. Daszyńskiego w Krzeszowicach, przebudowa 12 mostów oraz 2 wiadukty kolejowe.
Zakończenie modernizacji trasy E30 Katowice – Kraków, planowane jest w drugiej połowie 2020 r. Szacowana wartość projektu wynosi ponad 2 mld zł.