Rondo przy pętli w Bieżanowie. Start prac w poniedziałek

Rondo przy pętli w Bieżanowie. W poniedziałek startują pierwsze prace fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl
W najbliższy poniedziałek rozpoczną się pierwsze prace związane z budową ronda na skrzyżowaniu ulic Heleny, Ćwiklińskiej i Barbary. Nie zabraknie zmian związanych z organizacją ruchu.

Rondo – jak informuje Zarząd Dróg Miasta Krakowa – ma służyć poprawie bezpieczeństwa kierowców, pieszych i rowerzystów. 10 lutego rozpoczną się pierwsze prace w terenie.

– Skrzyżowanie powstało pod koniec lat 70. Wymaga rozbudowy i uspokojenia ruchu. Budowane rondo ułatwi i upłynni wyjazd z podporządkowanych ulic: Heleny oraz Barbary – czytamy w komunikacie ZDMK.

Inwestycja pochłonie ok.4,2 mln zł.

Więcej o sprawie ronda >>> Przy pętli w Bieżanowie powstanie rondo. Tym razem naprawdę

Zmiany, zmiany

Na miejscu ustawione zostaną wygrodzenia, a przejazd na wprost pomiędzy ulicami Barbary i Heleny będzie możliwy przez tymczasowy przejazd.

Na skrzyżowaniu pojawi się nowe oznakowanie i separatory. Docelowo wjazd na rondo zostanie zawężony z dwóch do jednego pasa ruchu, zbudowane zostaną cztery przejścia dla pieszych oraz trzy perony przystankowe.

Nowe przejazdy rowerowe będą przebiegały od Małej Góry do ul. Wielickiej.

Czekając na rondo

Mieszkańcy o utworzeniu ronda przy pętli w Bieżanowie zdecydowali w budżecie obywatelskim, w 2015 roku. Wtedy chodziło o rozwiązanie prowizoryczne: według planów miało tu powstać rondo ułożone z barier, podobne do tego u zbiegu ulic Ćwiklińskiej, Aleksandry i Telimeny.

Tymczasowe rondo okazało się droższe niż przewidywano, a wewnątrz pętli tramwajowej powstał parking Park&Ride. W związku z tym miasto zrezygnowało z rozwiązania tymczasowego na rzecz całościowej przebudowy skrzyżowania.

Już w styczniu 2018 roku na LoveKraków.pl zapowiadaliśmy, że „prace przy budowie ronda mają wystartować jesienią”, tymczasem dopiero 31 stycznia 2020 roku Zarząd Dróg Miasta Krakowa poinformował o rozpoczęciu prac przygotowawczych.

comments powered by Disqus