Rondo – jak informuje Zarząd Dróg Miasta Krakowa – ma służyć poprawie bezpieczeństwa kierowców, pieszych i rowerzystów. 10 lutego rozpoczną się pierwsze prace w terenie.
– Skrzyżowanie powstało pod koniec lat 70. Wymaga rozbudowy i uspokojenia ruchu. Budowane rondo ułatwi i upłynni wyjazd z podporządkowanych ulic: Heleny oraz Barbary – czytamy w komunikacie ZDMK.
Inwestycja pochłonie ok.4,2 mln zł.
Więcej o sprawie ronda >>> Przy pętli w Bieżanowie powstanie rondo. Tym razem naprawdę
Zmiany, zmiany
Na miejscu ustawione zostaną wygrodzenia, a przejazd na wprost pomiędzy ulicami Barbary i Heleny będzie możliwy przez tymczasowy przejazd.
Na skrzyżowaniu pojawi się nowe oznakowanie i separatory. Docelowo wjazd na rondo zostanie zawężony z dwóch do jednego pasa ruchu, zbudowane zostaną cztery przejścia dla pieszych oraz trzy perony przystankowe.
Nowe przejazdy rowerowe będą przebiegały od Małej Góry do ul. Wielickiej.
Czekając na rondo
Mieszkańcy o utworzeniu ronda przy pętli w Bieżanowie zdecydowali w budżecie obywatelskim, w 2015 roku. Wtedy chodziło o rozwiązanie prowizoryczne: według planów miało tu powstać rondo ułożone z barier, podobne do tego u zbiegu ulic Ćwiklińskiej, Aleksandry i Telimeny.
Tymczasowe rondo okazało się droższe niż przewidywano, a wewnątrz pętli tramwajowej powstał parking Park&Ride. W związku z tym miasto zrezygnowało z rozwiązania tymczasowego na rzecz całościowej przebudowy skrzyżowania.
Już w styczniu 2018 roku na LoveKraków.pl zapowiadaliśmy, że „prace przy budowie ronda mają wystartować jesienią”, tymczasem dopiero 31 stycznia 2020 roku Zarząd Dróg Miasta Krakowa poinformował o rozpoczęciu prac przygotowawczych.