Zarząd dróg wybrał wykonawców dwóch rowerowych inwestycji, na które od lat czekają mieszkańcy dzielnicy Zwierzyniec. Rowerzyści zyskają wygodny dojazd do centrum ul. Księcia Józefa, ale poprawę odczują również piesi.
Nowa infrastruktura ma powstać od klasztoru norbertanek na Salwatorze do istniejącego odcinka przy moście Zwierzynieckim, a także na dłuższym odcinku ul. Księcia Józefa, pomiędzy ulicami Wioślarską i Jodłową (z wyjątkiem rejonu, gdzie układ drogowy przebudował wcześniej deweloper).
Sprawa miała być załatwiona już dawno, ale formalności bardzo mocno się przeciągnęły. Teraz zarząd dróg się już bardzo spieszy, by móc rozliczyć unijne dofinansowanie na ten cel. Urzędnicy zdecydowali o podzieleniu prac na dwa osobne przetargi i w obydwu z nich, po niemal dwumiesięcznym oczekiwaniu, wybrali w czwartek wykonawców.
Dwa odcinki
W przypadku dłuższego fragmentu od Wioślarskiej do Jodłowej, miasto musiało dołożyć ponad dwukrotność kwoty, którą przewidywało w budżecie. Plan był taki, by zmieścić się poniżej 5,5 mln zł, a skończyło się na wyborze firmy Sarivo, która chce przeprowadzić prace za prawie 11,9 mln zł. To tańsza z dwóch ofert, które pozostały w grze po odrzuceniu najtańszej, opiewającej na 10,8 mln zł.
Z kolei krótszy, ale trudny odcinek pomiędzy klasztorem i mostem będzie kosztował 3,8 mln zł. Jedyną ofertę złożyła firma Gomibud z Borku Szlacheckiego. Tu również budżet został przekroczony, ale w znacznie mniejszej skali – o 615 tys. zł.
Kiedy prace?
– To łącznie ponad dwa kilometry nowej infrastruktury. Na odcinku pomiędzy klasztorem i mostem powstanie ciąg pieszo-rowerowy, ponieważ jest tam wąsko. Natomiast pomiędzy Wioślarską i Jodłową wybudujemy wydzieloną drogę dla rowerów i chodnik – zapowiada Krzysztof Wojdowski z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Jadąc w stronę centrum z istniejącej drogi dla rowerów zjedziemy na ciąg pieszo-rowerowy zbudowany wzdłuż muru. Doprowadzi on aż do charakterystycznej bramy, należącej już do zabudowań klasztornych. Tam piesi będą mogli pójść dalej, a rowerzyści zjadą na jezdnię. Z kolei jadąc rowerem od strony centrum na nowy odcinek wjedziemy dzięki osobnemu pasowi do skrętu, pozwalającemu łatwo przedostać się na drugą stronę jezdni:
– Zakładamy, że prace rozpoczną się w sierpniu i planujemy zakończyć tę inwestycję do 31 października – zapowiada przedstawiciel miejskiej jednostki.