City helpers od początku czerwca pomagają turystom w centrum Krakowa. Na swoim koncie mają już ponad 10 tys. różnych akcji informacyjno.
Ubrani w jaskrawe kolory, by wyróżniać się z tłumu, to pracownicy zatrudnieni przez magistrat w celu niesienia pomocy turystom, reagowaniu na ich nieprawidłowe zachowanie czy też pilnujący zapisów uchwały o Parku Kulturowym Stare Miasto.
– W ciągu dwóch miesięcy swojej pracy podjęli 10 308 akcji. W tym m.in. 5 648 osobom udzielili informacji, a 1 412 różnego rodzaju pomocy. Przeprowadzili 1 164 udanych interwencji w sprawie zakłóceń porządku publicznego, w tym część we współpracy ze strażą miejską oraz wychwycili 1 951 przypadków dotyczących łamania przepisów na obszarze Parku Kulturowego – informuje krakowksi magistrat.
Można ich spotkać w centrum miasta w dni powszednie między 12 a 16 oraz w weekendy do godziny 23. – Dużym zainteresowaniem cieszy się oferta gastronomiczna, szczególnie w zakresie regionalnych potraw i lokalnych przysmaków. Turyści oczekują również pomocy w kwestii funkcjonowania komunikacji miejskiej oraz wskazania drogi. Chętnie również korzystają z map turystycznych, przygotowanym przez miasto – wynika z raportów składanych przez city helpers.
Weekendami najwięcej w centrum widać młodych, których interesują plenerowe imprezy muzyczne i miejsca z ciekawą ofertą kulinarną. – Jednak zdarzają się interwencje w sprawie osób spożywających alkohol w miejscu publicznym. Dotychczas wszystkie zakończyły się spokojną rozmową, której efektem było zaprzestanie działań – informuje urząd miasta.
Program City Helpers, realizowany jest po raz drugi w ramach akcji #RespectKrakow i wpisuje się w rekomendacje „Polityki zrównoważonej turystyki Krakowa na lata 2021–2028”. Działania potrwają do 11 września.