Mimo protestów okolicznych mieszkańców, coraz bliżej budowy ulicy 8 Pułku Ułanów. Zarząd Inwestycji Miejskich ogłosił właśnie kto zostanie wykonawcą drogi, która ma połączyć Kapelankę z ul. Zawiłą.
O sprawie ul. 8 Pułku Ułanów głośno od wielu miesięcy. Zgodnie z planem, ulica 8 Pułku Ułanów będzie przedłużeniem ul. Kapelanka i poprowadzi aż do ul. Zawiłej, po drodze krzyżując się z Trasą Łagiewnicką. Ma powstać 2,7-kilometrowy odcinek ulicy, z jedną jezdnią po jednym pasie w każdą stronę oraz chodnikami i drogą dla rowerów. Mają nią kursować także autobusy.
Budowie ulicy sprzeciwiali się jednak między innymi mieszkańcy bloków w rejonie ul. Lipińskiego, tłumacząc, że drogę zaplanowano tuż obok zabudowań mieszkalnych, szkół, obawiali się też o okoliczną zieleń. O inwestycji krytycznie wypowiadał się również Aleksander Miszalski w trakcie kampanii przed wyborami na prezydenta miasta.
Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj:
Później sprawa pozostawała w zawieszeniu. W połowie marca tego roku Zarząd Inwestycji Miejskich otworzył oferty w przetargu i okazało się, że nową drogę łączącą Kapelankę z ul. Zawiłą chce co prawda zbudować aż 13 firm, ale nawet najtańsza z ofert trzykrotnie przekracza budżet. Chodziło o miliony złotych: ZIM miał zarezerwowaną kwotę w wysokości 11,1 mln zł, podczas gdy oferty wahały się od 33,8 do 58,4 mln zł.
Przetarg rozstrzygnięty
Teraz wiadomo już, że ulicę wybuduje firma Skanska SA. Jak poinformował Zarząd Inwestycji Miejskich, to właśnie jej oferta okazała się najkorzystniejsza w przetargu – firma za realizację inwestycji zaproponowała bowiem ok. 33,7 mln zł.
– Jeśli nie będzie przeszkód formalnych, umowa zostanie podpisana na przełomie sierpnia i września. Wykonawca zadania będzie miał 18 miesięcy na realizację trzech odcinków ul. 8 Pułku Ułanów zadania licząc od daty podpisania kontraktu – podaje ZIM.
I przypomina, że ogłoszony przetarg dotyczył realizacji trzech z czterech odcinków planowanej ulicy 8 Pułku Ułanów. Chodzi o odcinek nr 1 (Zawiła – okolice ul. Krępy), odcinek nr 3 (Podhalańska – Trasa Łagiewnicka) i odcinek nr 4 (Trasa Łagiewnicka – skrzyżowanie Grota Roweckiego i Kapelanka). Fragment pomiędzy Podhalańską a Trasą Łagiewnicką będzie realizowany wspólnie z Wodociągami Miasta Krakowa w zakresie sieci wodociągowej spinającej.
Dla odcinka nr 2 (okolice ul. Krępy – Podhalańska) nadal toczy się postępowanie o wydanie decyzji ZRID. Kontrakt ze zwycięzcą przetargu umożliwi także realizację tego fragmentu, już po uzyskaniu zezwolenia na jego realizację.