Do 2029 roku, za 2,3 mld zł, ma powstać odcinek linii kolejowej pomiędzy Podłężem a Gdowem. To kolejny przetarg w ramach projektu Podłęże-Piekiełko, największej inwestycji kolejowej na południu kraju.
34 mosty i wiadukty
Wszystkie 33 skrzyżowania z drogami zostały zaprojektowane jako dwupoziomowe. Nowy odcinek będzie włączał się w istniejącą magistralę kolejową E30 (Kraków – Rzeszów) pomiędzy przystankiem Węgrzce Wielkie i stacją Podłęże. Tory wybudowane będą nad autostradą A4, by poprzez system mostów i wiaduktów łączyć się zarówno z linią kolejową w kierunku Krakowa Głównego, jak i Nowej Huty. W kierunku Gdowa tory będą poprowadzone z wykorzystaniem 34 mostów i wiaduktów. W ramach inwestycji powstanie również dwunawowy tunel kolejowy o długości 900 metrów. Stacja kolejowa w Gdowie została zaplanowana w sąsiedztwie Marszowic. Perony znajdą się pod istniejącą drogą, która na potrzeby projektu zostanie podniesiona i skomunikowana ze stacją.
– Dzięki inwestycji Podłęże-Piekiełko podniesiemy konkurencyjność tego regionu Małopolski. Stawiamy na kolej, także w innych częściach naszego państwa, które wymagają budowy nowych linii kolejowych. Realizujemy również projekt budowy kolei dużych prędkości. Wszystkie te inwestycje wpłyną pozytywnie na rozwój gospodarczy naszego kraju – powiedział w Gdowie Dariusz Klimczak, minister infrastruktury.