ZIO 2022: Rynek Główny i parzenica w logo Krakowa

Na poniedziałkowej konferencji prasowej zostało zaprezentowane logo Krakowa w walce o organizację Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022 roku. – W logo mamy podstawową symbolikę: Rynek Główny oraz parzenicę, która jest obecna w zdobieniach wszystkich górali – powiedziała Magdalena Sroka, wiceprezydent Krakowa ds. kultury. Miasto za logotyp zapłaciło 78 tysięcy złotych.

– Stwierdziliśmy, że te dwa wzory powinny zostać połączone, ponieważ są ważne dla Krakowa oraz Tatr. Rynek Główny, który jest sercem logotypu, to oczywisty motyw, a parzenicą posługują się górale tatrzańscy od XIX wieku – tłumaczyła Magdalena Sroka.

Natomiast kolorystyka logo ma korespondować z barwami miasta (granatowy) oraz województwa małopolskiego (pomarańczowy). – W ten sposób połączyliśmy miasto z regionem – powiedziała wiceprezydent, dodając, że logotyp jest łatwy w zrozumieniu, niesie uniwersalne wartości oraz jest unikatowy. – Co ważne, PKOl oraz MKOl od razu zaakceptowały tę propozycję – zdradziła Sroka.

Również Jagna Marczułajtis-Walczak podkreśliła połączenie dwóch ważnych dla Polski regionów. – Gdy się wpatrzymy i przekręcimy lekko logo, możemy ujrzeć cyfry „2022” – powiedziała przewodnicząca Komitetu Konkursowego Kraków 2022.

Posłanka PO zdradziła także, że bardzo jej na tym zależy, aby Rynek Główny spełniał rolę miejsca, gdzie będą wręczane medale. – Stąd Rynek jest tak ważny w logo – powiedziała Marczułajtis-Walczak. Autorem logo jest ta sama firma, która przygotowała wniosek aplikacyjny Krakowa. Gdy nasze miasto zostanie Miastem-Kandydatem, zostaną dodane koła olimpijskie i zostanie przerobiony napis.

Nowa strona internetowa za 68 tys. zł

Na  spotkaniu z dziennikarzami została też zaprezentowana oficjalna strona internetowa. Do tej pory strzępki informacji dotyczące ZIO 2022 były umieszczane w formie blogowej na stronie krk2022.pl. – Wszyscy czekaliśmy na nową stronę, ale czekaliśmy także na logo i złożenie wniosku aplikacyjnego. Również przetłumaczenie strony na język angielski zabrało trochę czasu – tłumaczyła posłanka PO. Nowa strona kosztowała ponad 68 tysięcy złotych. Pod adresem www.krakow2022.org będzie można znaleźć informacje dotyczące aplikacji Krakowa, nowych działań oraz planów KKK 2022.