Przejazd przez tory tuż przy peronach przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik zostanie zlikwidowany. W tym miejscu powstanie natomiast podziemne przejście dla pieszych.
O planach takiej zmiany informowaliśmy w styczniu. Wówczas nie było jednak pewności, czy zmiana dojdzie do skutku, w zależności od wysokości ofert w przetargu, dotyczącym również innych lokalizacji.
Teraz nie ma już wątpliwości. W środę PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o podpisaniu umowy za 68 mln zł na budowę trzech wiaduktów i przejścia podziemnego. Zastąpią one przejazdy kolejowo-drogowe na odcinku Kraków – Katowice.
Nowe bezkolizyjne skrzyżowania powstaną w Woli Filipowskiej, Pisarach i Niegoszowicach. Natomiast obok przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik wybudowane będzie przejście podziemne na perony.
Koniec w 2023
Wykonawca ma 24 miesiące na to, by najpierw zaprojektować nowe rozwiązania we wszystkich czterech lokalizacjach, a następnie przeprowadzić prace. W praktyce oznacza to, że roboty zostaną przeprowadzone w 2023 roku.
– Przejazd nie był tam już potrzebny, a utworzenie przejścia podziemnego spowoduje, że w tym miejscu będzie po prostu bezpieczniej – tłumaczy Piotr Hamarnik z PLK. – Mamy w planie jeszcze kolejne tego rodzaju inwestycje co razem sprawi, że do końca 2023 roku nie będzie już ogólnodostępnych przejazdów kolejowo-drogowych na odcinku między Krakowem Głównym Towarowym i Jaworznem-Szczakową. A to przekłada się na bezpieczeństwo, niezawodność ruchu i na czas przejazdu – komentuje.