Zwężenia na obwodnicy Krakowa. Tak będzie do końca września

fot. GDDKiA

W związku z budową kładki dla pieszych i rowerzystów od wtorku 7 maja na drodze krajowej nr 94 w okolicy węzła Modlnica zamknięte zostaną wewnętrzne pasy ruchu na obydwu jezdniach.

Na odcinku ok. 500 m zamkniemy na obu jezdniach (w kierunku węzła Modlnica i w kierunku Katowic) lewy pas ruchu. Kierowcy będą mieli do dyspozycji prawy pas ruchu oraz pas do zjazdu (kierunek węzeł Modlnica) i pas do włączania się (kierunek Katowice) – zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Taka organizacja ruchu potrwa do końca września.

Na środku drogi, w pasie rozdziału między jezdniami, wykonawca będzie teraz budować podporę pośrednią. Będzie to podpora tymczasowa, wykorzystywana podczas budowy kładki. Fundamenty i przyczółki przyszłego przejścia nad DK94 są gotowe. Stalowa konstrukcja kładki jest już na placu budowy.

Przejścia muszą zniknąć

Mieszkańcy gminy Wielka Wieś przechodzący między ul. Wiązową i Św. Wojciecha w Modlnicy korzystają dziś z dwóch przejść dla pieszych, umieszczonych na zjazdach łączących ul. Częstochowską z północną obwodnicą Krakowa. Pobliski fragment IV obwodnicy Krakowa między węzłami Modlnica i Modlniczka to droga krajowa nr 94. W przyszłości ta trasa stanie się częścią S52.

Zgodnie z przepisami na drogach ekspresowych i prowadzących do nich łącznicach nie może być przejść dla pieszych. S52 będzie się łączyła z ul. Częstochowską właśnie na węźle Modlnica. – Na nowych łącznicach nie będą mogli poruszać się piesi. Dlatego też chcąc zachować możliwość przejścia pieszych i przejazdu rowerzystów budujemy ok. 400 m na zachód od ul. Częstochowskiej kładkę – tłumaczy Kacper Michna z GDDKiA.

Kładka będzie miała 70 m długości i 4 m szerokości. Planowany termin zakończenia budowy to listopad.