Dzień dobry LoveKraków.pl: Krakowskie tory w opłakanym stanie

W „Dzienniku Polskim” przeczytamy dziś o zieleni wracającej na zabytkowe ulice i place. „Gazeta Wyborcza” informuje o decyzjach w sprawie tramwaju do Bronowic Wielkich. „Gazeta Krakowska” punktuje natomiast zaniedbania w dziedzinie utrzymania torowisk.

Weekend na LoveKraków.pl:

- Na przystankach przy Bagateli pojawią się nowe tablice http://lovekrakow.pl/aktualnosci/na-przystankach-przy-bagateli-pojawia-sie-nowe-tablice_19902.html

- W Krakowie powstała Aleja Podróżników i Odkrywców http://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-krakowie-powstala-aleja-podroznikow-i-odkrywcow_19918.html

- Remonty chodników już trwają, budowy w przygotowaniu http://lovekrakow.pl/aktualnosci/remonty-chodnikow-juz-trwaja-budowy-w-przygotowaniu_19876.html

- Święto Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach [ZDJĘCIA] http://lovekrakow.pl/galeria/swieto-bozego-milosierdzia-w-lagiewnikach-zdjecia_3286.html

- Ułożyli na Błoniach flagę Unii [ZDJĘCIA] http://lovekrakow.pl/galeria/ulozyli-na-bloniach-flage-unii-zdjecia_3287.html

- Szybsza kolej do stolicy Tatr http://lovekrakow.pl/aktualnosci/szybsza-kolej-do-stolicy-tatr_19879.html

 

Dziś na naszym portalu:

- Sportowy upadek pucharowiczów

- Pracownicy Biedronki będą protestować

- 6,2 mln zł za remont parku Krakowskiego

 

Gazeta Wyborcza: Komunikacyjna rewolucja na Azorach

Do 2020 roku ma powstać nowa linia tramwajowa na Azory. Już teraz podjęto decyzję o jej kontynuacji do Bronowic Wielkich. Trasa będzie przebiegać wzdłuż ulic Conrada i Jasnogórskiej, a więc według wersji proponowanej wcześniej przez miasto, ale z modyfikacjami. Żeby ułatwić dostęp do linii, przewidziano nowy przystanek przy salonie Skody, tunel dla pieszych pod ulicą Conrada i przedłużenie linii pod market OBI (z myślą o mieszkańcach okolic ul. Chełmońskiego). Na tę linię tramwajową nie ma na razie pieniędzy, ale miasto szuka oszczędności, by zrealizować ją możliwie szybko.

 

Dziennik Polski: Zieleń wraca na betonowe place

Radni Starego Miasta apelują, by na miejskie place, najczęściej w całości zabetonowane, wróciła zieleń – taka, jaką można zobaczyć na fotografiach sprzed lat. Jako przykład podają plac Św. Marii Magdaleny, który przed przebudową miał spory trawnik, a teraz pozostało tam tylko małe okienko z rachitycznym drzewkiem. Urzędnicy zapewniają, że już teraz zwiększenie ilości zieleni jest przyjętym kierunkiem, co widać w projektach przebudowy Basztowej czy Krakowskiej. Wcześniej w różnych punktach Starego Miasta będą się pojawiać donice z zielenią.

 

Gazeta Krakowska: Torowiska w złym stanie

Miasto planuje budowę nowych linii tramwajowych, ale nie radzi sobie z utrzymaniem istniejących. Gazeta zwraca uwagę, że w ciągu ostatnich 10 lat wyszlifowano w Krakowie tylko 60 km torów, czyli dziesięć razy mniej, niż w Warszawie szlifuje się rocznie. Warszawa zdecydowała się na zakup własnej szlifierki, którą użytkuje już od 10 lat. Kraków płaci natomiast zewnętrznej firmie 47 tysięcy złotych za szlifowanie jednego kilometra.