Szybsza podróż pociągiem do Zakopanego i Skawiny

fot. Sebastian Dudek/LoveKraków.pl

Trwają ostatnie prace na łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Inwestycja ma usprawnić kolejowe podróże nie tylko w aglomeracji. Końcówkę głównego etapu robót zaplanowano na wrzesień.

Prace przy łącznicy kolejowej zbliżają się do końca. Na przystankach Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki trwają roboty wykończeniowe i montowane są elementy wyposażenia budynków, balustrady czy instalacja elektryczna. We wrześniu rozpoczną się odbiory i prace uzupełniające.

Krócej do Zakopanego, Skawiny i Oświęcimia

Łącznica pomiędzy liniami Kraków Główny – Medyka i Kraków Płaszów – Oświęcim, umożliwi bezpośrednią jazdę na trasie Kraków Główny – Skawina i dalej do Oświęcimia i Zakopanego. W założeniu mają się skończyć nielubiane przez pasażerów długie postoje na stacji Kraków Płaszów, konieczne do zmiany kierunku jazdy. Podróż z Krakowa do Zakopanego ma się skrócić do 15 minut.

Powstaną nowoczesne przystanki

Podróżni będą podróżować z dwóch przystanków Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki. Zadaszone perony będą wyposażone w ławki, windy i schody ruchome. Co więcej, będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Nowe przystanki mają również zintegrować kolej z transportem miejskim. Na Zabłociu, pasażerowie wejdą na peron schodami z hali przystankowej, która powstała pod torami.

– Zmieniła się też przestrzeń w sąsiedztwie przystanku, gdyż przebudowany został układ dróg. Nowa droga połączyła ul. Zabłocie ze skrzyżowaniem ul. Przemysłowej i Lipowej. W sąsiedztwie przystanku powstał parkingi oraz zatoki autobusowe, co umożliwi obsługę komunikacji miejskiej – dodaje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Przystanek Krzemionki został „podwieszony” pomiędzy estakadami łącznicy. Bezpośrednio z przystanku Krzmionki będzie można dostać się schodami lub windą do tramwaju.

Całkowity koszt projektu to 348 mln zł. Dofinansowanie z UE wyniosło 187 mln zł.