GDDKiA ogłasza przetarg w sprawie trzeciego pasa obwodnicy

Zdjęcie ilustracyjne fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

GDDKiA ogłosiła przetarg na dokumentację potrzebną do przebudowy drogi krajowej nr 94 pomiędzy węzłami Modlnica i Modlniczka do parametrów drogi ekspresowej oraz dobudowania na tym odcinku trzeciego pasa ruchu.

Przetarg dotyczy przygotowania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R). Termin na składanie ofert upływa 27 stycznia 2023 roku.

Trzeci pas ruchu

Odcinek, który ma być poszerzony o trzeci pas ruchu, ma ok. 2,5 km długości. Wykonawca, poza opracowaniem dokumentacji kolejnego pasa ruchu, będzie miał za zadanie opracować warianty przebudowy tej drogi w taki sposób, aby spełniała ona parametry drogi ekspresowej. Dzięki temu w przyszłości droga stanie się fragmentem S52, północnej obwodnicy Krakowa.

– Taka rozbudowa jest potrzebna, gdyż badania prowadzone w latach 2020-2021 wykazały, że tą drogą porusza się prawie 24 tysiące pojazdów na dobę. Dzięki poszerzeniu o trzeci pas droga będzie bezpieczniejsza i pozwoli na płynny ruch pojazdów na północnej obwodnicy Krakowa – argumentuje Kacper Michna z GDDKiA.

Po rozbudowie droga będzie miała parametry drogi ekspresowej, z dwiema jezdniami i trzema pasami ruchu w każdym kierunku. Na jezdniach nie będzie pasa awaryjnego.

Wykonawca ma na przygotowanie dokumentacji 36 miesięcy od podpisania umowy.

Szczegółowy zakres STEŚ-R

Szczegółowe zadania wykonawcy w ramach przygotowania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego to m.in. :

• przygotowanie dokumentacji warunków podłoża na terenie inwestycji;
• zaproponowanie przebudowy lub rozbudowy węzła Modlniczka;
• zaproponowanie wariantów rozbudowy o trzeci pas;
• ustalenie typów oraz podstawowych parametrów technicznych obiektów budowlanych;
• opracowanie koncepcji stałej organizacji ruchu oraz przeprowadzenie analizy przepustowości;
• wykonanie analizy wielokryterialnej umożliwiającej wybór najkorzystniejszych wariantów technicznych do dalszej realizacji;
• uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
• zaplanowanie rozbudowy ul. Łąkowej w Rząsce i ul. Handlowców w Modlniczce o ciąg pieszo-rowerowy.

Dokumentacja opracowana przez wykonawcę ma zawierać również elementy oncepcji Programowej. W związku z tym wykonawca musi m.in. przygotować i zatwierdzić dokumentację geologiczno-inżynierską, ustalić szczegółowe rozwiązania geometryczne dróg i konstrukcji obiektów inżynierskich oraz przygotować kosztorys dla kluczowych elementów wariantu preferowanego.

News will be here