Kolejny pomysł na miejską wypożyczalnię rowerów. Tym razem pojeździsz dłużej

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Miasto proponuje kolejny pomysł przywrócenia systemu roweru miejskiego. W przeciwieństwie do wcześniejszych wersji, tym razem chodzi o długoterminowe wypożyczenia rowerów tradycyjnych lub elektrycznych, z miesięcznym abonamentem.

– Długoterminowy wynajem roweru to usługa sprawdzona w krajach Europy Zachodniej. Zgodnie z założeniami również w Krakowie w przystępnej cenie abonamentu miesięcznego będzie można wypożyczyć rower – tradycyjny lub ze wspomaganiem elektrycznym – i inaczej niż w konwencjonalnej wypożyczalni nie trzeba się będzie martwić o stan techniczny jednośladu. W ramach opłaty za usługę zapewniona zostanie 48-godzinna gwarancja naprawy roweru lub wymiany pojazdu na sprawny – czytamy w komunikacie.

Miasto liczy na to, że nowa oferta spotka się z zainteresowaniem i w konsekwencji przyczyni się do wzrostu udziału ruchu rowerowego w transporcie. – Dzięki temu, że miejska wypożyczalnia będzie dysponować także flotą rowerów elektrycznych, których ceny są stosunkowo wysokie, osoby chcące wypróbować ten środek transportu, będą to mogły zrobić na korzystnych warunkach – przekonuje Zarząd Transportu Publicznego.

Na pętlach

W tym roku urzędnicy zamierzają wrócić też do planów rozwoju systemu rowerów elektrycznych dostępnych na parkingach Park&Ride, na tej samej zasadzie, na jakiej działa to na parkingu P&R Czerwone Maki. W planach jest zakup dodatkowych 100 jednośladów i udostępnienie ich na tych samych zasadach na pozostałych parkingach P&R.

W minionym roku ZTP podjęło już próbę zakupu dodatkowych jednośladów, ale do przetargu nie zgłosiła się żadna firma. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj:

– Dziś, mimo rozwoju infrastruktury rowerowej, istniejące jeszcze miejskie systemy rowerowe borykają się z problemami – liczba wypożyczeń maleje, a formuła najmu krótkoterminowego wydaje się powoli wyczerpywać. Uruchamianiem wypożyczalni, nawet na czysto komercyjnych zasadach, w coraz mniejszym stopniu zainteresowane są podmioty prywatne, jak choćby duże zagraniczne korporacje oferujące w polskich miastach elektryczne hulajnogi. Dlatego konieczne jest poszukiwanie nowych rozwiązań, które sprawią, że na ulice znów wyjadą publiczne, miejskie rowery – czytamy na stronie miasta.

News will be here