Od 1 października część pociągów SKA kursujących do Podborów Skawińskich dojeżdża dalej, do stacji w Przeciszowie. Pierwsze tygodnie funkcjonowania tego połączenia pokazały, że zainteresowanie ze strony pasażerów jest spore.
Wydłużenie połączenia SKA było odpowiedzią na zgłaszane oczekiwania. Mieszkańcy postulowali, by pociągi kursowały do Oświęcimia, PKP Polskie Linie Kolejowe tłumaczyły jednak, że nie jest to możliwe ze względu na prowadzone prace modernizacyjne.
Ostatecznie skończyło się na wydłużeniu trasy 10 par pociągów. Pozostałe dziewięć par, z powodu braku przepustowości, w dalszym ciągu kończy bieg w Podborach Skawińskich.
Są chętni
Już w pierwszych dniach funkcjonowania nowego połączenia zainteresowanie okazało się duże.
– Już teraz możemy stwierdzić, że wydłużenie trasy SKA2 było potrzebne dla mieszkańców nadwiślańskich gmin położonych na zachód od gminy Skawina – Brzeźnicy, Spytkowic, Zatora i Przeciszowa. Przez niecałe trzy tygodnie obsłużyliśmy na nowym odcinku Przeciszów – Zelczyna 15 289 pasażerów – mówi nam prezes Kolei Małopolskich Tomasz Warchoł.
Dane te dotyczą okresu od 1 do 19 października. W tym samym czasie na całym odcinku Kraków Główny – Skawina – Spytkowice – Przeciszów z podróży pociągami Kolei Małopolskich 85 457 podróżnych.
Zmiany na linii
Oferta kolejowa dla mieszkańców okolic Skawiny, ale też południowych dzielnic Krakowa, stopniowo się poprawia. Od połowy września przy przystanku Kraków Swoszowice otwarty został parking P&R, a trasy linii autobusowych zostały zmodyfikowane w taki sposób, by umożliwić przesiadkę na pociąg.
Jest szansa, że liczba połączeń na trasie SKA2 wzrośnie od czerwca przyszłego roku, kiedy mają zostać oddane do użytku wszystkie cztery tory przebudowywanej obecnie linii w centrum miasta. W drugiej połowie przyszłego roku ma też zostać oddany do użytku przystanek kolejowy Kraków Grzegórzki przy Hali Targowej.