Porządki w ruchu na Prądniku

W tym miejscu urzędnicy proponują ruch okrężny fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Na części osiedlowych ulic dzielnicy Prądnik Czerwony ma się zmienić organizacja ruchu. Pojawią się m.in. jednokierunkowe odcinki dróg, wyznaczone miejsca parkingowe, ułatwienia dla rowerzystów i strefa Tempo 30.

Na ostatniej sesji radni dzielnicy Prądnik Czerwony opiniowali dwa projekty organizacji ruchu. Jeden dotyczy ulic XX Pijarów, Akacjowej, Dzielskiego, Młyńskiej Bocznej, Sadzawki i Pilotów (odcinka wewnątrz osiedla), a drugi rejonu ulic Miechowity, Brogi, Czerwonego Prądnika i Wileńskiej.

W obydwu przypadkach poparli propozycje urzędników, dodając jednak listę własnych uwag, np. w kwestii lokalizacji przejść, montażu progów zwalniających i słupków czy wprowadzenia ruchu jednokierunkowego. Jak mówi nam przewodniczący dzielnicy Piotr Moskała, projekty częściowo pokrywają się z wnioskami, które dzielnica już wcześniej przesyłała do urzędu.

Rondo rozwieje wątpliwości

Zmiany dotyczą m.in. uporządkowania oznakowania: w brakujących miejscach pojawi się np. malowanie, które nie pozostawi wątpliwości co do tego, jak należy pojechać. Część zmian idzie jednak dalej – rozważane jest np. wprowadzenie ronda wokół istniejącej już wysepki u zbiegu ulic Pilotów, Akacjowej i Ułanów.

Jeden kierunek i miejsca na jezdni

Nowa organizacja ruchu umożliwi uporządkowanie parkowania. To z jednej strony uniemożliwienie pozostawiania samochodów tam, gdzie blokuje to ruch lub zajmuje szerokość chodnika, ale też wygospodarowanie nowych miejsc dzięki wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego. Tak będzie np. na fragmencie ulicy Akacjowej od ul. Dzielskiego do wspomnianego wyżej ronda: ruch będzie możliwy od strony ul. Pilotów i Ułanów, a w przeciwnym kierunku będzie wprowadzony kontraruch rowerowy. W jednym kierunku (od ul. Akacjowej) pojedziemy również ulicą Dzielskiego. W zatokach parkingowych zostaną wyznaczone również miejsca dla osób z niepełnosprawnościami.

Na większości obszaru wprowadzona zostanie strefa Tempo 30. Są też miejsca, gdzie zamontowane będą progi zwalniające.

Bez terminu

– Liczymy na to, że ta organizacja ruchu spełni swoje zadanie. Choćby dlatego, że w rejonie ulicy Dzielskiego i Akacjowej wygeneruje sporo miejsc parkingowych, co jest dla nas niezwykle ważne – ocenia Piotr Moskała. Jak mówi, sprawa dotyczy starszych osiedli, gdzie liczba budowanych miejsc parkingowych zupełnie nie odpowiada obecnym potrzebom.

Projekty jeszcze nie są ostateczne, muszą zyskać wszystkie potrzebne opinie i uzgodnienia. Dlatego trudno na tym etapie wskazać, kiedy planowane zmiany mogą wejść w życie.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Czerwony