Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dokonała wyboru wykonawcy projektu przebudowy zakopianki między Nowym Targiem a Szaflarami.
Najkorzystniejszą ofertę na przygotowanie koncepcji poprawy przepustowości prawie 7-kilometrowego odcinka zakopianki przedstawiła firma IVIA. Kwota opiewa na 3,75 mln zł.
Jak informuje Kacper Michna z GDDKiA, wykonawca na przygotowanie projektu będzie miał maksymalnie 32 miesiące. Jego zadaniem będzie też uzyskanie decyzji środowiskowej.
– Poprawa przepustowości drogi będzie przygotowywana w jej obecnym śladzie. Tam, gdzie będzie to możliwe, chcemy dobudować dodatkowe pasy ruchu. Planujemy rozbudowę skrzyżowań, przebudowę zjazdów i wybudowanie ok. 1200 metrów chodnika. Opracowanie dokładnego zakresu przebudowy będzie zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy – wyjaśnia Kacper Michna.
Inwestycje na zakopiance
O krok dalej są drogowcy z pracami przygotowawczymi dotyczącymi przebudowy drugiego fragmentu DK47, od Szaflar do ronda w Zakopanem. W styczniu podpisana została umowa na opracowanie dokumentacji projektowej dla tego odcinka.
– Przewidujemy, że całość prac związanych z przygotowaniem dokumentacji przebudowy obu odcinków potrwa do 2028 roku. Po tym terminie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych – podkreśla Michna.
W 2024 roku planowane jest oddanie do ruchu DK47 z Rdzawki do Nowego Targu. Po zakończeniu tej inwestycji cały odcinek między Krakowem a Nowym Targiem będzie drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. – Dlatego też konieczne jest rozpoczęcie prac pozwalających na zwiększenie przepustowości DK47 między Nowym Targiem a Zakopanem – przekonuje przedstawiciel krakowskiego oddziału GDDKiA.