Przystanek kolejowy na Olszy będzie rozebrany

Budowa peronu w kwietniu 2018 roku fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Od początku był zapowiadany jako tymczasowy i właśnie nadchodzi jego koniec. W ciągu najbliższych tygodni kolejarze zamierzają rozebrać peron przystanku kolejowego Kraków Olsza, wybudowany w kwietniu 2018 roku.

Peron w rejonie ulicy Otwinowskiego powstał przed najbardziej uciążliwymi etapami prac przy przebudowie linii średnicowej. W zależności od okresu, był wykorzystywany w mniejszym lub większym stopniu – najbardziej wówczas, gdy przebudowa głowic rozjazdów przy stacji Kraków Główny wymuszała duże ograniczenia liczby pociągów obsługiwanych na najważniejszej stacji w mieście. Mała obwodnica pozwala ominąć Kraków Główny i pojechać bezpośrednio do Krakowa Płaszowa.

Rozbiórka wkrótce

– W najbliższych tygodniach infrastruktura zostanie przywrócona do stanu pierwotnego. Peron został tymczasowo zorganizowany na jednym torze, więc teraz tor ten zostanie przywrócony do użytku – zapowiada Piotr Hamarnik z PKP Polskich Linii Kolejowych.

– Przystanek Olsza spełniał swoją rolę jako przystanek zastępczy, kiedy była ograniczona liczba dostępnych krawędzi peronowych na stacji Kraków Główny. Teraz już takich problemów nie ma, działają dwa tory kolejowe pomiędzy Krakowem Głównym i Krakowem Płaszowem, a linią obwodową jeździ mniej pociągów pasażerskich. Tor przyda się do bieżącej obsługi pociągów na krakowskim węźle kolejowym, więc lepiej, żeby był wykorzystywany, niż pozostawał zajęty przez tymczasowy peron – tłumaczy przedstawiciel spółki.

Czy obwodnica się przyda?

Na razie nie ma konkretów co do bieżącego wykorzystania małej obwodnicy do funkcjonowania kolei aglomeracyjnej. Niedawno ogłoszono informacje o budowie trzech przystanków w ramach rządowego programu przystankowego, ale wszystkie z nich leżą na dużej obwodnicy, prowadzącej przez Nową Hutę. Nowe obiekty mają powstać w Przylasku Rusieckim, Kościelnikach i na os. Piastów. Jak dotąd, nie pojawiły się podobne informacje w sprawie małej obwodnicy kolejowej. PLK nie wykluczają jednak podejmowania kroków w tym kierunku w przyszłości.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Czerwony
comments powered by Disqus