Silne partnerstwo na trudne czasy

Reklama firmy Suempol w magazynie Karnet fot. Klaudyna Schubert dla KBF

Być mecenasem kultury w czasach pandemii? Da się! Doskonale widać to na przykładzie współpracy firmy Suempol z Krakowskim Biurem Festiwalowym. Wspólnym działaniom nie przeszkodziły tak niedobre m.in. właśnie dla kultury okoliczności, co pokazuje, że świadomość o społecznej odpowiedzialności biznesu dla przedsiębiorców z Bielska Podlaskiego nie jest tylko pustym sloganem.

Światowa czołówka

Suempol to polska firma rodzinna zajmująca się przetwórstwem łososia. Należy do światowych liderów w swojej branży. Wszystko zaczęło się od zakładu mechanicznego, z którego założyciele zysk przeznaczyli na pierwszą hale produkcyjną. Firma startowała od przerobu krewetek i ich eksportu, m.in. na belgijski dwór królewski. Z biegiem lat to jednak właśnie łosoś stał się głównym produktem i do dziś podziwiamy go na sklepowych półkach. Oprócz obecności na polskim rynku, produkty firmy są także dostępne w Niemczech pod marką Norfisk oraz we Francji, jako Marcel Baey.

Odpowiedzialne zarządzanie

Suempol to firma rodzinna nie tylko z nazwy. Posiada swoje wartości i każdy pracownik, niezależnie od stanowiska, czuje się w niej jak w rodzinie. Jednym z głównych fundamentów  w przedsiębiorstwie są silne relacje, które polegają na zaufaniu i szacunku. Dzięki nim  firma posiada grono partnerów. Jednym z nich jest właśnie Krakowskie Biuro Festiwalowe.

Stale rosnąca rola KBF

KBF, czyli Krakowskie Biuro Festiwalowe, powstało w 1997 roku jako gminna instytucja kultury. Celem ówczesnego Biura Festiwalowego Kraków 2000 była organizacja serii wydarzeń z wszystkich dziedzin kultury. Dzięki przedsięwzięciom z tamtego okresu ugruntowała się pozycja KBF jako znaczącego organizatora wydarzeń kulturalnych w Polsce i Europie. Unikalne doświadczenia oraz liczne kontakty zdecydowały o podtrzymaniu działalności Biura po roku 2000. Obecnie KBF zajmuje się realizacją i promocją wielkich imprez kulturalnych. Zarówno tych o zasięgu lokalnym, jak również ogólnopolskim czy międzynarodowym. Zarządza także Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz administruje dziewięcioma punktami sieci informacji miejskiej  InfoKraków.

Budowa relacji

Początek współpracy  przypadł na koniec wakacji 2019 roku. Podczas pierwszych  spotkań powstały pierwsze pomysły i obszaru działań na wspólnej platformie, łączącej biznes i kulturę. Długie rozmowy i liczne spotkania miały na celu dokładną analizę potrzeb firmy oraz poznania jej misji i celów, które chciała osiągnąć za pomocą zaangażowania się w kulturę. W ramach współpracy firma Suempol  zyskuje między innymi ekspozycję logotypu na wszystkich materiałach drukowanych. Ponadto marka Mecenasa KBF jest nierozerwalnie związana z marką wydarzenia. Jako Mecenas KBF, Suempol wspiera kluczowe wydarzenia organizowane przez Krakowskie Biuro Festiwalowe, m.in. festiwale: Opera Rara, Misteria Paschalia, Festiwal Muzyki Filmowej. Nie inaczej jest również z właśnie rozpoczynającym się Conrad Festival, który potrwa od 19 do 25 października.

Więcej o współpracy firmy Suempol z Krakowskim Biurem Festiwalowym można dowiedzieć się pod adresem https://kbf.krakow.pl/wp-content/uploads/2020/08/CS_SUEMPOL.pdf