Tak wygląda logo Igrzysk Europejskich. Co oznacza, ile kosztowało? [ZDJĘCIA]

fot. Agata Siubijak/LoveKraków.pl

Równo rok przed otwarciem III Igrzysk Europejskich zaprezentowano logotyp imprezy i pozostałą identyfikację wizualną. Wyemitowany został również pierwszy film promocyjny.

Małopolska i Kraków przeprowadzą igrzyska od 21 czerwca do 2 lipca 2023 roku. W czasie dwunastu dni sportowcy ze Starego Kontynentu będą rywalizować w 24 sportach. Oficjalny program nie został jeszcze ogłoszony, jednak wiadomo, że organizatorzy planują rozegrać dwie dynamiczne konkurencje na Rynku Głównym.

Płomień i wieże kościoła

21 czerwca spółka odpowiedzialna za przygotowanie i przeprowadzenie igrzysk pokazała logotyp, który będzie promował imprezę. Koszt powstania wraz z księgą identyfikacji wizualnej wyniósł prawie 107 tysięcy złotych brutto. Przetarg wygrała firma Advertstudio z siedzibą w Krakowie. Autorem logo jest Marcin Salawa.

W pełnej, najbardziej rozbudowanej wersji logotypu widzimy płomień, w sercu którego znajdują się wieże kościoła Mariackiego. Nie brakuje też szczytów gór, z których słynie Małopolska. Cyfry 2023 mają przypominać pięć olimpijskich kół. Użyte kolory zostały zaczerpnięte z systemów identyfikacji Krakowa i Małopolski.

Łącznie będzie wykorzystywanych dziesięć wariantów logotypu w różnych wariantach kolorystycznych.

Atrakcje na pl. Szczepańskim

O godzinie 12 na pl. Szczepańskim zostało otwarte miasteczko olimpijskie. Odwiedzający to miejsce zobaczą logotyp i pierwszy film promocyjny przyszłorocznych igrzysk. Przygotowano wiele atrakcji: strefę wypoczunku z poczęstunkiem, konkursy, gry i zabawy. 

Około godziny 20 rozpocznie się główny punkt programu. Mieszkańcy zobaczą zegar zaprezentowany z pomocą diody, który symbolicznie zacznie odmierzać czas do III Igrzysk Europejskich. Na zakończenie zaplanowano występ artystyczny.