Trzeci pas na obwodnicy. Chętnych wielu, ale oferty drogie

Właśnie od węzła Modlnica rozpoczyna się budowany obecnie odcinek północnej obwodnicy Krakowa fot. GDDKiA

GDDKiA otworzyła we wtorek oferty na przygotowanie dokumentacji rozbudowy do trzech pasów drogi pomiędzy węzłami Modlniczka i Modlnica. Chętnych nie brakowało, ale firmy zaproponowały znacznie wyższe ceny niż planowany budżet.

Odcinek drogi ekspresowej S52 od węzła przy bramkach w Balicach ciągnie się tylko do węzła Modlniczka. Dalej, a więc do węzła Modlnica, droga nie ma już statusu i parametrów drogi ekspresowej. To o tyle istotne, że właśnie na węźle Modlnica zaczyna się budowany obecnie odcinek północnej obwodnicy Krakowa, aż do połączenia z budowaną drogą ekspresową S7 na węźle w Mistrzejowicach.

Inwestycja jest już zaawansowana i prawdopodobnie w obecnym i kolejnym roku można się spodziewać oddawania nowej drogi do użytku. To oznacza również zmianę natężenia ruchu na odcinku między węzłami Modnica i Modlniczka.

GDDKiA chce dobudować pas

Pod sam koniec roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpisała przetarg na dokumentację potrzebną do rozbudowy tego odcinka drogi krajowej nr 94 do parametrów drogi ekspresowej i dobudowy trzeciego pasa. Wybrana firma miałaby w ciągu 36 miesięcy przygotować Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe i uzyskać decyzję środowiskową.

Oprócz wszystkich potrzebnych analiz, zaproponowania wariantów rozbudowy o trzeci pas czy opracowania koncepcji organizacji ruchu projektanci mieliby za zadanie zaproponować sposób przebudowy lub rozbudowy węzła Modlniczka oraz rozbudowy ul. Łąkowej w Rząsce i ul. Handlowców w Modlniczce o ciąg pieszo-rowerowy.

Nie tak szybko

We wtorek otwarte zostały oferty w przetargu. Zgłosiło się co prawda aż osiem firm, ale zaproponowane przez nich ceny przewyższają budżet, w większości ponad dwukrotnie.

Najniższa oferta opiewa na niecałe 2,9 mln zł, kolejna na 3,8 mln, a wszystkie pozostałe przekraczają kwotę 4 lub nawet 5 mln zł.

Nie musi to być równoznaczne z unieważnieniem postępowania. GDDKiA ma teraz czas na ocenę ofert i podjęcie decyzji, czy zdecyduje się na taki krok, czy jednak zdecyduje się na dołożenie dodatkowych środków.